*Gerçek sanatçı ile sanat amatörü arasındaki fark, birincisinin ne kadar aykırı görünürse görünsün her yeni eseriyle büyük planını biraz daha geliştirmekte oluşu, ikincisinin ise, bütün eserlerinin ayrı ayrı değerli olsalar bile önlerinin kapalıya doğru birikmesidir. Yani birincisi gelişmeye ve bütüne doğru giderken öteki tıkanmaya, yani dağılmaya doğru gitmiş olur. İkinci sınıf sanatçıların, çağlarında ne kadar beğenilip gürültü koparsalar da, kısa zamanda kesinlikle bir daha dirilmemek üzere unutulmaları bundandır.*
Roman Notları 3 başlığıyla yayımladığımız bu ciltte Kemal Tahir’in yazmayı tasarladığı Patriyot Ömer ve Gülen Azap Çıkmazı üzerine aldığı notlar yer alıyor. Romancılığı, sanatı yeniden tanımlama ve içinde yaşadığı top
Tükendi
Gelince Haber Ver*Gerçek sanatçı ile sanat amatörü arasındaki fark, birincisinin ne kadar aykırı görünürse görünsün her yeni eseriyle büyük planını biraz daha geliştirmekte oluşu, ikincisinin ise, bütün eserlerinin ayrı ayrı değerli olsalar bile önlerinin kapalıya doğru birikmesidir. Yani birincisi gelişmeye ve bütüne doğru giderken öteki tıkanmaya, yani dağılmaya doğru gitmiş olur. İkinci sınıf sanatçıların, çağlarında ne kadar beğenilip gürültü koparsalar da, kısa zamanda kesinlikle bir daha dirilmemek üzere unutulmaları bundandır.*
Roman Notları 3 başlığıyla yayımladığımız bu ciltte Kemal Tahir’in yazmayı tasarladığı Patriyot Ömer ve Gülen Azap Çıkmazı üzerine aldığı notlar yer alıyor. Romancılığı, sanatı yeniden tanımlama ve içinde yaşadığı toplumu inceleyip anlama üzerine kuran bir yazarın parmak izlerini takip etmek baş döndürücü.