*Her senaryo bir ‘tetikleyici olay’ ile bas¸lar. Tetikleyici olay ile birlikte karakter bir ‘amaç’ için yola çıkar. Çatısı; karakter-amaç-yol biles¸eninden olus¸acak olan senaryo aslında karakterin yol haritasıdır.*
İstanbul Kanatlarımın Altında, Ağır Roman, Beyza’nın Kadınları gibi filmlerin yönetmeni ve yazar Mustafa Altıoklar’dan klasik uzun metrajlı film senaryosu yazma teknigˆi ve karakter yaratma sanatının ortaklıkları üzerine yogˆunlas¸mıs¸ bir kitap: Senaryo: Karakterin Yolculuğu. Kitapta örnek filmler üzerinden sekiz perdeli plot yapısına, sanat filmlerinin kurgusundan karaktermotivasyonuna, ark dönümüne, merkezi dramatik çatışmadan senaryo kurgusu ve manifestosuna, astroloji arketiplerinden Jungien arketiplere, sinemada o
Tükendi
Gelince Haber Ver*Her senaryo bir ‘tetikleyici olay’ ile başlar. Tetikleyici olay ile birlikte karakter bir ‘amaç’ için yola çıkar. Çatısı; karakter-amaç-yol bileşeninden oluşacak olan senaryo aslında karakterin yol haritasıdır.*
İstanbul Kanatlarımın Altında, Ağır Roman, Beyza’nın Kadınları gibi filmlerin yönetmeni ve yazar Mustafa Altıoklar’dan klasik uzun metrajlı film senaryosu yazma tekniği ve karakter yaratma sanatının ortaklıkları üzerine yoğunlaşmış bir kitap: Senaryo: Karakterin Yolculuğu. Kitapta örnek filmler üzerinden sekiz perdeli plot yapısına, sanat filmlerinin kurgusundan karaktermotivasyonuna, ark dönümüne, merkezi dramatik çatışmadan senaryo kurgusu ve manifestosuna, astroloji arketiplerinden Jungien arketiplere, sinemada olay kavramından peripeteia, anagnorisis, zaman baskısı, dramatik ironi, sekans, logline, sinopsis, plot ve tretman tanımlarına kadar senaryo yazarlığının sırlarını bulacaksınız.
*Bu kitap sinema yolculuğu sırasında alacakaranlıkta yol arar gibi bulmaya çalıştığım ve geri dönüp yazdığım senaryolarıma baktığımda gördüğüm hatalardan süzerek damıttığım kişisel deneyim ve bilgilerin demlenmiş sunumudur; bir teori, bir kutsal kitap, bir doktrin değil...*