Umberto Eco, siyasetten medyaya, savaştan Latinceye, Siyon Bilgeleri Protokolleri’nden dinbilime kadar pek çok konuda söz alırken, engin tarih, edebiyat ve popüler kültür bilgisini konuşturuyor ve zekâ ürünü ironisini sürdürüyor. 20. yüzyılın en önemli düşünce adamlarından Umberto Eco’nun 2000-2005 yılları arasında (yani 21. yüzyılın ve "üçüncü binyıl"ın hemen başında) yazdığı yazılardan bir seçme... Eco, "Tarih"in artık "yengeç adımlarıyla" yani geriye giderek ilerlediğini öne sürüyor. Berlin Duvarı’nın yıkılmasıyla sona erme sürecine giren elli yıllık Soğuk Savaş’ın ardı
Tükendi
Gelince Haber VerUmberto Eco, siyasetten medyaya, savaştan Latinceye, Siyon Bilgeleri Protokolleri’nden dinbilime kadar pek çok konuda söz alırken, engin tarih, edebiyat ve popüler kültür bilgisini konuşturuyor ve zekâ ürünü ironisini sürdürüyor. 20. yüzyılın en önemli düşünce adamlarından Umberto Eco’nun 2000-2005 yılları arasında (yani 21. yüzyılın ve "üçüncü binyıl"ın hemen başında) yazdığı yazılardan bir seçme... Eco, "Tarih"in artık "yengeç adımlarıyla" yani geriye giderek ilerlediğini öne sürüyor. Berlin Duvarı’nın yıkılmasıyla sona erme sürecine giren elli yıllık Soğuk Savaş’ın ardından yeni binyıla duyulan kaygılarla açılan dönemde pek çok yengeç yürüyüşü var: Körfez, Kosova, Afganistan ve Irak’ta "Yeni Savaş"ların başlaması; 11 Eylül saldırılarıyla yükselen İslamofobinin nerdeyse Haçlı Seferleri’ne dönüşmesi; Darwin karşıtı tartışmaların alevlenmesiyle Hıristiyan köktendinciliğinin yeniden ortaya çıkışı; Çin’in gelişmesiyle birlikte "Sarı Tehlike" hayaletinin canlanması, Yahudi düşmanlığının geri dönüşü; İtalya’da Silvio Berlusconi’nin "medyatik popülizm"inin yükselişi... İletişim alanındaki en belirgin yengeç yürüyüşü ise "ağır iletişim"den (televizyon) "hafif iletişim"e (internet ve devamı) geçişle medyanın kimlik değiştirmesi. Eco, siyasetten medyaya, savaştan Latinceye, Siyon Bilgeleri Protokolleri’nden dinbilime kadar pek çok konuda söz alırken, her zamanki gibi engin tarih, edebiyat ve popüler kültür bilgisini konuşturuyor ve zekâ ürünü ironisini sürdürüyor.