İnsan düşünen canlıdır ve Ahilik; her şeyden önce, bir düşüncedir.
İnsana özgü olan bu düşünce; evrensel ve genel geçer’dir.
İnsana özgü olan bu düşünce; evrensel ve genel geçer’dir.Göksu, 2000 yılında yayımladığı,
*SOKRAT VE EFLÂTUN’DAN GÜNÜMÜZE AHİLİK* adlı kitabında, Ahiliğin tarihini, Filozof Sokrates’e
kadar götürmüştür.
Bu kitabında ise, tüm yerellik iddialarına karşı, evrenselliği
vurgulayarak;
Ahiliği, ilk insana, Tarihöncesi’ne kadar götürmüş;
onun, yazıyı ilk bulan
Sümerlerde de bulunduğunu göstermiştir.
Tükendi
Gelince Haber Ver
İnsan düşünen canlıdır ve Ahilik; her şeyden önce, bir düşüncedir.
İnsana özgü olan bu düşünce; evrensel ve genel geçer’dir.
İnsana özgü olan bu düşünce; evrensel ve genel geçer’dir.Göksu, 2000 yılında yayımladığı,
*SOKRAT VE EFLÂTUN’DAN GÜNÜMÜZE AHİLİK* adlı kitabında, Ahiliğin tarihini, Filozof Sokrates’e
kadar götürmüştür.
Bu kitabında ise, tüm yerellik iddialarına karşı, evrenselliği
vurgulayarak;
Ahiliği, ilk insana, Tarihöncesi’ne kadar götürmüş;
onun, yazıyı ilk bulan
Sümerlerde de bulunduğunu göstermiştir.
Bir *Ahilik Ansiklopedisi* niteliğinde olduğu için, üst başlık olarak, *Kırkambar* adını
alan elinizdeki kitapta, genellikle ihmal edilen Fütüvvetnâmeler konusundaki boşluk
rahmetli Abdülbaki Gölpınarlı’nın son derece değerli çevirilerinden özetlerle giderilmeye
çalışılmıştır.