İstanbul iki büyük kodifikasyon hareketine mer-kez olmuş bir hukuk şehridir. Bunlardan birincisi Roma Hukukuna ait Justinyanus Kodu, ikincisi İslam Şeriat`ının Hanefi ekolünün bir kısım hükümlerinin kanunlaştırılmasından meydana gelen Mecelle-i Ah-1~1-1 Adliyye`dir. İşte bu ikinci evrensel hukuk ha-reketinin başında Ahmed Cevdet Paşa bulunmuş, Me-celle`nin yazılması onun kalemiyle olmuştur. Eski Me-deni Kanunumuz olan bu kodun başındaki Kavaid-i Külliye bölümündeki genel prensipler, sadece hukuk ve adalet hayatına değil, insanın bütün faaliyetlerine ışık tutacak evrensel bilgelik ve erdem kurallarıdır. Aynı zamanda büyük bir tarihçi, bürokrat, devlet adamı,
Tükendi
Gelince Haber Verİstanbul iki büyük kodifikasyon hareketine mer-kez olmuş bir hukuk şehridir. Bunlardan birincisi Roma Hukukuna ait Justinyanus Kodu, ikincisi İslam Şeriat`ının Hanefi ekolünün bir kısım hükümlerinin kanunlaştırılmasından meydana gelen Mecelle-i Ah-1~1-1 Adliyye`dir. İşte bu ikinci evrensel hukuk ha-reketinin başında Ahmed Cevdet Paşa bulunmuş, Me-celle`nin yazılması onun kalemiyle olmuştur. Eski Me-deni Kanunumuz olan bu kodun başındaki Kavaid-i Külliye bölümündeki genel prensipler, sadece hukuk ve adalet hayatına değil, insanın bütün faaliyetlerine ışık tutacak evrensel bilgelik ve erdem kurallarıdır. Aynı zamanda büyük bir tarihçi, bürokrat, devlet adamı, edebiyatçı ve din bilgini olan Ahmed Cevdet Paşa`nın kızı Fatma Aliye Hanım da, büyük bir Os-manlı-İslam edibesidir. Elinizdeki eser, hem kızının dilinden A. Cevdet Paşa`nın -biyografisini anlatmak-ta, hem de yakın tarihimizin siyasi, sosyal, kültürel iç-yüzüne ait değerli bilgiler vermektedir. Tarihi bir kay-nak olması hasebiyle eserin dilinde herhangi bir de-ğiştirme, sadeleştirme, tahrif yapmadık; sadece milli yazımızdan Latin harflerine çevirmekle iktifa ettik.