İslam, ana hatlarıyla iman, amel ve güzel ahlaktır. Kâmil bir mümin sahih bir imanı elde etmeli, salih ameller işlemeli ve güzel ahlakla ahlaklanmalıdır. İslam`ın güzel ahlak boyutunu tasavvuf ilmi ele alır.
Tasavvuf, sadece zahirde kalmaktan kurtarıp dini derunî boyutuyla yaşamayı sağlar.
Günümüzde tasavvuf canlı ve aktif bir şekilde gündelik hayatımızın içinde olmakla beraber, bir ilim olarak iyi bir derecede bilindiği söylenemez. Özellikle tasavvufun içinde görülen bir kısım insanların onu yanlış algılamaları ve uygulamaları, onu tartışılır hale getirmiş, bu güzel kaynaktan nicelerinin mahrum kalmalarının &oum
Tükendi
Gelince Haber Verİslam, ana hatlarıyla iman, amel ve güzel ahlaktır. Kâmil bir mümin sahih bir imanı elde etmeli, salih ameller işlemeli ve güzel ahlakla ahlaklanmalıdır. İslam`ın güzel ahlak boyutunu tasavvuf ilmi ele alır.
Tasavvuf, sadece zahirde kalmaktan kurtarıp dini derunî boyutuyla yaşamayı sağlar.
Günümüzde tasavvuf canlı ve aktif bir şekilde gündelik hayatımızın içinde olmakla beraber, bir ilim olarak iyi bir derecede bilindiği söylenemez. Özellikle tasavvufun içinde görülen bir kısım insanların onu yanlış algılamaları ve uygulamaları, onu tartışılır hale getirmiş, bu güzel kaynaktan nicelerinin mahrum kalmalarının önü açılmıştır. Çalışmamızda günümüz şartlarına göre tasavvuf ana hatlarıyla ele alınmış, tartışılan meselelerine açıklık getirilmiştir. Bu yapılırken, en muteber tasavvuf kaynaklarımızdan olan Mevlana`nın Mesnevisine müstakil bir bölüm ayrılmış, tasavvufun meseleleri oradan görülmeye ve gösterilemeye çalışılmıştır.
Tasavvuf bir yönüyle kalbin tasfiyesi ve nefsin tezkiyesidir. Çalışmamızda kalp ülkemizi yakından tanımaya gayret edeceğiz, nefsi arıtmanın ve onu terbiye etmenin yollarını araştıracağız. Nefsin gıdası olan günahlar ve bunlardan kurtulma esasları hakkında bazı değerlendirmelerde bulunacağız.