Müzik eğitimindeki en önemli ögelerden müzik okumanın (solfej) müzik edebiyatından seçilen örneklerle keyifli biçimde yapılabilmesi amacıyla hazırlanan bu çalışma, farklı dönemlerden seçilen ve orijinal eşlikleriyle kullanılan 60 parça içermektedir. Seçilen müziklerin teknik, stil ve coğrafya bağlamında çeşitlilik içermesine özen gösterilmiştir.
Parçalar seviye gözetilerek sıralanmış, yeni dizi ve ögeler kullanıldığı zaman bunlar parçaların üzerinde gösterilmiştir. İlk 10 parçada gürlük işaretleri kullanılmazken diğer parçalarda orijina
Tükendi
Gelince Haber VerMüzik eğitimindeki en önemli ögelerden müzik okumanın (solfej) müzik edebiyatından seçilen örneklerle keyifli biçimde yapılabilmesi amacıyla hazırlanan bu çalışma, farklı dönemlerden seçilen ve orijinal eşlikleriyle kullanılan 60 parça içermektedir. Seçilen müziklerin teknik, stil ve coğrafya bağlamında çeşitlilik içermesine özen gösterilmiştir.
Parçalar seviye gözetilerek sıralanmış, yeni dizi ve ögeler kullanıldığı zaman bunlar parçaların üzerinde gösterilmiştir. İlk 10 parçada gürlük işaretleri kullanılmazken diğer parçalarda orijinal gürlük işaretleri korunmaya çalışılmış, gerekli görülen yerlerde ise ufak değişiklikler yapılmıştır. Müziklerin orijinal hız değerlerine sadık kalınmış, fakat bazı çalgı müziklerinin hızları bu antoloji için tekrar düşünülerek yaklaşık olarak (circa: ca.) belirtilmiştir. Parçalarda kullanılan bağlar müzikal cümle ve nefes alma yerlerini göstermektedir.
Antolojideki parçaların eşlikleriyle bir bütün olarak çalışılmasının, bestecilerin ses dünyası ve müzik dilinin keşfedilmesi açısından önemli olduğunu düşünüyorum. Bu parçalar çalınabilir veya eşlikleriyle birlikte farklı şekillerde çalışılabilir.
Parçaların eşliklerine kitabın arka kapağında bulunan QR kodu okutularak ulaşılabilir.
This study includes 60 pieces selected from different periods which are used with their original accompaniments. The anthology was prepared in order to read music (solfeggio), one of the most important elements in music education, using examples selected from music literature in an enjoyable way. Care has been taken to ensure that the selected music displays diversity in terms of technique, style, and geography.
The pieces are arranged according to the level, and when new topics and elements are used, they are indicated on each piece. Dynamics were not used in the first 10 pieces, while trying to preserve to the original dynamics used in the music, minor changes were made where necessary. When possible, the original tempos of the music have been kept, but the tempo of some instrumental music has been reconsidered for this anthology and given as an approximation (circa: ca.). The slurs used in each piece show the musical phrases and the breathing places.
I think that studying the pieces in the anthology as a whole with their accompaniments is important in terms of discovering the sound world and musical language of the composers. These pieces may be played or studied in different ways with their accompaniments.
The accompaniments of the pieces can be accessed by the QR code on the back cover of the book.
ARKA KAPAK
Dil öğrenmenin en iyi yolu, o dilin edebiyatından yararlanmaktan ve edebi metinlerin öğretim metodolojisinde yer almasından geçer kanımca. İşte bu düşünceden hareketle, Önder Özkoç’un tasarlayıp hayata geçirdiği Müzik Okuma Antolojisi kitabının da müzik dilini müzik edebiyatının öğretime uygun parçalarından seçerek yapmış olması öğrenciler için hem zevkli hem gerçekçi hem de öğretici olmasını sağlayacaktır. Ayrıca Özkoç’un kendi müziğimizin örneklerini, üstelik yakın zamanı da kapsayarak ele alması da kayda değerdir. Müzik dilini çözmek isteyen bütün öğrencilere bu yayını salık veririm.
Turgay Erdener