Abdestte ayakların mest edilmesi, sahabe döneminden beri Müslümanlar arasında tartışılan fıkhi meselelerden biridir. Maide suresinin 6. ayetlerinden Arap dili açısından ayakların mesh edilmesi anlaşılırken, hadislerdeki yıkama rivayetleri bu ihtilaf`ın temel sebebi olmuştur. Ayetteki ercül kelimesinin farklı kıraatleri ise meseleyi daha karmaşık hala getirmiştir. Bunun yanına değinilmeyen bazı hususlar da bulunmaktadır. Şöyle ki: Acaba, Maide suresinin 6. ayeti inmeden önce Rasulullah (S.A.V.) geçmiş şeriatlere göre mi abdest alıyordu? Bu ayet indikten sonra abdest uygulamasında bir değişiklik olmuş mudur yani bir nesih var mıdır?
Bu ayetin sonunda belirtilen Nimetin tamamlanması i
Tükendi
Gelince Haber VerAbdestte ayakların mest edilmesi, sahabe döneminden beri Müslümanlar arasında tartışılan fıkhi meselelerden biridir. Maide suresinin 6. ayetlerinden Arap dili açısından ayakların mesh edilmesi anlaşılırken, hadislerdeki yıkama rivayetleri bu ihtilaf`ın temel sebebi olmuştur. Ayetteki ercül kelimesinin farklı kıraatleri ise meseleyi daha karmaşık hala getirmiştir. Bunun yanına değinilmeyen bazı hususlar da bulunmaktadır. Şöyle ki: Acaba, Maide suresinin 6. ayeti inmeden önce Rasulullah (S.A.V.) geçmiş şeriatlere göre mi abdest alıyordu? Bu ayet indikten sonra abdest uygulamasında bir değişiklik olmuş mudur yani bir nesih var mıdır?
Bu ayetin sonunda belirtilen Nimetin tamamlanması ifadesinden kastedilen önceki ümmetlere göre bir kolaylaştırma mıdır? Bu çalışmanın amacı, sadece kıraat incelemesi ve seçilen belli başlı hadislerle sınırlı kalmadan, Kur`an ve Sünnet ışığında, yukarıda belirtilen sorulara da cevap teşkil edecek şekilde, bu mevzuda ihtilaf`a neden olan hususların etraflıca ve objektif olarak ele alınması ve gerçeğin ortaya çıkarılma çabasından ibarettir.