Maupassant`ın eserlerinde Fransa`nın tüm sosyal sınıfları, köylülerden Paris`in yüksek sosyetesine kadar tüm tipler temsil edilir. Her insan, her nesne, her mekân kendi yerel rengini korumuştur. Bel-Ami (Güzel Dost) (1881) yazarın en güzel eserlerinden biridir. Genç bir gazetecinin hayatla nasıl mücadele ettiğini, para kazanma ve yükselme hırsıyla nasıl dayandığını, birçok asker macerası arasında siyaset, ticaret ve gazetecilik alanlarındaki entrikaları güzel, duru ve gerçekçi bir üslupla anlatan bu eserde yazar, toplumsal davalara kayıtsız kalmadığını göstermiştir. Oyunlarını iffet perdesi arkasında rahatça o
Tükendi
Gelince Haber VerMaupassant`ın eserlerinde Fransa`nın tüm sosyal sınıfları, köylülerden Paris`in yüksek sosyetesine kadar tüm tipler temsil edilir. Her insan, her nesne, her mekân kendi yerel rengini korumuştur. Bel-Ami (Güzel Dost) (1881) yazarın en güzel eserlerinden biridir. Genç bir gazetecinin hayatla nasıl mücadele ettiğini, para kazanma ve yükselme hırsıyla nasıl dayandığını, birçok asker macerası arasında siyaset, ticaret ve gazetecilik alanlarındaki entrikaları güzel, duru ve gerçekçi bir üslupla anlatan bu eserde yazar, toplumsal davalara kayıtsız kalmadığını göstermiştir. Oyunlarını iffet perdesi arkasında rahatça oynayan büyük devlet adamları ve maliyeciler, karılarını yağmalayarak koltuk kapan açgözlü erkekler, şehvetin esiri olan kibar kadınlar, soylular bu romanda acıklı bir şekilde anlatılır.
Romanın kahramanı Georges Duroy, tüm bu fırtınaların ortasında bocalayan ve kıyıya ulaşmak için uğraşan ve gerekirse hileye başvurmaktan çekinmeyen bir adamdır. Bel-Ami`deki (Güzel Dost) karakterler, özellikle de Duroy, her yerde ve her zaman var olabilecek karakterlerdir. Eser bu yönüyle her zaman okunması gereken ölümsüz bir roman olma özelliğini koruyor.