Bu araştırma, Finlandiya Tatarları hakkındaki etnografik veriyi, tarih ve teoriyi biraraya getiren bir oryantasyondan (bellek) hareket ederek analiz etme çabasıdır. Buradaki etnografik gereç, tarih ve teori için araçsallaştırılan bir veri olmadığı gibi, tarih ve teori de Finlandiya Tatarları’na ilişkin etnografik verinin meşrulaştırma aracı değildir. Bu çalışma, bellek-tarih-müzik arasındaki ilişkilere odaklanan, özellikle de özgül bir toplumsal grubun müzik pratiklerine bu çerçevede mercek tutmak isteyen araştırmalar için, “yeni” bir başlangıç oluşturmayı amaçlamıştır. Bu açıdan başta m&uum
Tükendi
Gelince Haber VerBu araştırma, Finlandiya Tatarları hakkındaki etnografik veriyi, tarih ve teoriyi biraraya getiren bir oryantasyondan (bellek) hareket ederek analiz etme çabasıdır. Buradaki etnografik gereç, tarih ve teori için araçsallaştırılan bir veri olmadığı gibi, tarih ve teori de Finlandiya Tatarları’na ilişkin etnografik verinin meşrulaştırma aracı değildir. Bu çalışma, bellek-tarih-müzik arasındaki ilişkilere odaklanan, özellikle de özgül bir toplumsal grubun müzik pratiklerine bu çerçevede mercek tutmak isteyen araştırmalar için, “yeni” bir başlangıç oluşturmayı amaçlamıştır. Bu açıdan başta müzikoloji ve etnomüzikolojideki öğrenciler ve meslektaşların temel bir başvuru kaynağına sahip olabilmeleri düşüncesiyle üretilmiştir. Gerek tarihsel perspektifi, gerek teorik çerçevesi gerekse etnografik verisi ile bu çalışmanın aynı zamanda beşeri ve sosyal bilimlerdeki öğrenciler ve meslektaşlar için de ilgi çekici ve ilham verici olmasını dilerim.
Ayhan Erol