Çağımızın en büyük sanatçılarından Nâzım Hikmet, Türkiye’de en çok şairliğiyle tanınır; sinema ve tiyatro adamı Nâzım’dan pek söz edilmez. Oysa destanlarına da yansıyan o güçlü "gören" gözün sahibi Nâzım, Türk şiiri için olduğu kadar Türk Sineması ve Tiyatrosu için de bir kilometre taşıdır. 19 yaşında Moskova’da Pudovkin’in çektiği "Açlık... Açlık... Açlık..." belgeselini izlediği an kayda geçmeye başlayan "kamera/Göz’ünün gördüğü çarpıcı gerçekler, "Memleketimden insan manzaraları", "Benerci kendini niçin öldürdü?" gibi eşsiz destanlarının yanı sıra oyunlarında ve senaryolarında da birer birer çarpacaktır izleyicinin yüzüne. Prof. Dr. Oğuz Makal, bu çalışmasında Nâzım’ın sinema ve tiyatro ile ilişkilerini ayrıntılı bir biçimde inceliyor
Tükendi
Gelince Haber VerÇağımızın en büyük sanatçılarından Nâzım Hikmet, Türkiye’de en çok şairliğiyle tanınır; sinema ve tiyatro adamı Nâzım’dan pek söz edilmez. Oysa destanlarına da yansıyan o güçlü "gören" gözün sahibi Nâzım, Türk şiiri için olduğu kadar Türk Sineması ve Tiyatrosu için de bir kilometre taşıdır. 19 yaşında Moskova’da Pudovkin’in çektiği "Açlık... Açlık... Açlık..." belgeselini izlediği an kayda geçmeye başlayan "kamera/Göz’ünün gördüğü çarpıcı gerçekler, "Memleketimden insan manzaraları", "Benerci kendini niçin öldürdü?" gibi eşsiz destanlarının yanı sıra oyunlarında ve senaryolarında da birer birer çarpacaktır izleyicinin yüzüne. Prof. Dr. Oğuz Makal, bu çalışmasında Nâzım’ın sinema ve tiyatro ile ilişkilerini ayrıntılı bir biçimde inceliyor. Çoğu kez zorunlu geçen sinema serüveninden geride kalanlar, sinemadan çok yönlü yararlanma özelliği ve oyun yazarlığı bu kitapta ayrıntılarıyla ortaya konuyor. "Beyazperde ve Sahnede Nâzım Hikmet" şairin tartışılmaz ozan kişiliği ile bütünleşen sinema ve tiyatro alanındaki çalışmalarını yakın plandan tanıttığı gibi, Aragon’un sözleriyle, onu "yirminci yüzyılın diğer büyük sanatçıları, Ayzenştayn, Picasso, Brecht gibi sanatçıların yanına koymamızı kolaylaştırıyor...