Bir Kağıt Mimarının Hayali Dünyası: Nazimî Yaver Yenal sergisi, 20. yüzyıl Türk mimarlığının özgün isimlerinden Yenal’ın (1904-1987), Sanayi-i Nefise Mektebi’ndeki öğrencilik yıllarından başlayarak 1950’li yıllara uzanan süreçteki üretimlerine odaklanıyor. Ayrıca, Türkiye’deki mimarlık eğitimi tarihi, erken Cumhuriyet döneminde düzenlenen yarışmalar ile devlet-mimarlık ilişkisi gibi çeşitli konularda da önemli bilgiler sunuyor. Sergiye eşlik eden katalog, küratör Büke Uras’ın kapsamlı makalesi ile birlikte Prof. M. Baha Tanman, Prof. Behçet Ünsal ve Prof. Ataman Demir’in kaleme aldığı, sanat&ccedi
Tükendi
Gelince Haber VerBir Kağıt Mimarının Hayali Dünyası: Nazimî Yaver Yenal sergisi, 20. yüzyıl Türk mimarlığının özgün isimlerinden Yenal’ın (1904-1987), Sanayi-i Nefise Mektebi’ndeki öğrencilik yıllarından başlayarak 1950’li yıllara uzanan süreçteki üretimlerine odaklanıyor. Ayrıca, Türkiye’deki mimarlık eğitimi tarihi, erken Cumhuriyet döneminde düzenlenen yarışmalar ile devlet-mimarlık ilişkisi gibi çeşitli konularda da önemli bilgiler sunuyor. Sergiye eşlik eden katalog, küratör Büke Uras’ın kapsamlı makalesi ile birlikte Prof. M. Baha Tanman, Prof. Behçet Ünsal ve Prof. Ataman Demir’in kaleme aldığı, sanatçının yaşam öyküsüne ve işlerine farklı perspektiften yaklaşan metinleri içeriyor.
The exhibition entitled, Imaginary World of a Paper Architect: Nazimî Yaver Yenal begins with student years of Yenal (1904-1987), an unconventional name in 20th-century Turkish architecture, at the Academy of Fine arts and focuses on his oeuvre until the 1950s. Furthermore, the exhibition offers a broad insight into the history of architecture education in Turkey, competitions organized in the early periods of the Republic, and the relationship between state and architecture. The exhibition catalogue includes an exhaustive article by exhibition curator Büke Uras, as well as articles by Prof. M. Baha Tanman, Prof. Behçet Ünsal, and Prof. Ataman Demir, all of which offer different perspectives on the life and work of Yenal.