Arkadaş Zekai kadar mütevazı, bir o kadar dirençli ve göze almış olmayı arzulayan “Arkadaş Z. Özger Şiir Ödülü”, 6. yılına evrilirken, şiir eleştirisi alanına katkıda bulunmaya karar verdi.
“Bir Şiirin Söylediği”, yalnızca şiir okumayı değil, şiiri anlamayı seven okura, çam sakızı çoban armağanı. Cehennemî yalnızlığıyla boğuşan günümüz şairinin sonsuza kadar örtbas ettirilemeyeceğinin de, Arkadaş tevazuunda bir kanıtı.
1924’te Bibliothèque Nationale’de “Une Saison en Enfer”i keşfeden André Breton dünya edebiyatının yatağına unutulmuş bir kaynakla hacim kazandırmıştı.
Mayıs Y
Tükendi
Gelince Haber VerArkadaş Zekai kadar mütevazı, bir o kadar dirençli ve göze almış olmayı arzulayan “Arkadaş Z. Özger Şiir Ödülü”, 6. yılına evrilirken, şiir eleştirisi alanına katkıda bulunmaya karar verdi.
“Bir Şiirin Söylediği”, yalnızca şiir okumayı değil, şiiri anlamayı seven okura, çam sakızı çoban armağanı. Cehennemî yalnızlığıyla boğuşan günümüz şairinin sonsuza kadar örtbas ettirilemeyeceğinin de, Arkadaş tevazuunda bir kanıtı.
1924’te Bibliothèque Nationale’de “Une Saison en Enfer”i keşfeden André Breton dünya edebiyatının yatağına unutulmuş bir kaynakla hacim kazandırmıştı.
Mayıs Yayınları ise, unutulmuş bir Arkadaş’ı Türkçe şiire iade ederken, bununla yetinmemeyi arzulayan bir gönüllü ve O’nun arkadaşlarından oluşuyor.
“Bir Şiirin Söylediği”ne karar verirken, aramıza en çok sevdiğimiz “şiirin arkadaşı” da katılmıştı: Mehmet H. Doğan. Kriterlerimizde, Mehmet Abi’nin şiir sevgisindeki, hakikiliği aramak, yalansız sözü sevmek gibi, basit bazı hasletleri korumayı sürdürüyoruz.
Turgut Uyar’ı şiir dünyamız yeniden keşfediyor. “Gezi” duvarlarında mısraları dolaştı. Biz şiir âleminin seyyahları için ne büyük saadet. Şerif Mehmet Uğurlu, “Geyikli Gece” analiziyle, biz “arkadaşlar”ı ittifak etmekten başka çaremiz olmadığına ikna etti: “Kendi uçurumlarında dolanan benlik o uçurumlardan aşağı düşme riskini de yaşar.”
Bizi ayrıca çok sevindiren, Metin Eloğlu şiiri üzerine yazılmış iki nitelikli analizin adını anmak zorunda kalmamızdı. Eloğlu’nu anlamayan, Garip ile Beat ilişkisini de çözemez -ki dünya şiiri, belli etmese de, bir tinsel bütünlüktür.
Cemal Süreya şiiri ve Gülten Akın şiiri, haklı bir hayranlık edinmiştir. İki ciddi katkı da, bu kitapta yer almak üzere anılıyor.
Az kelimeyle devasa bir şiir yazan Ahmet Haşim’i, başyapıtı “O Belde” üzerinden okuyan bir analiz de yer alıyor kitapta. Haşim’le bitirelim o zaman:
“O Belde / Hangi bir kıt’a-yı muhayyelde?”
Orhan Alkaya