Osmanlı’nın her ne kadar Mevlevîhane ile karşılaşması Sultan II. Murat Han döneminde kurulan Edirne Mevlevîhanesi ile olduğu yazılsa da bu yanlıştı. Osmanlı’nın kuruluş yıllarından itibaren Bursa’nın Mevlâna ve Mevlevîlik ile ilişkisine güzel bir örnek de Alâeddin Beyden sonra Kuruluş Dönemi Şeyhülislâmı olan Molla Fenarî’nin Mesnevî önsözüne yazdığı şerh olmuştu. Osmanlı’nın dinî-tasavvufî hayatını yüzyıllarca etkilemiş olan Mesnevî’ye şerh yazılması Bursa özelinde Mevlâna ve Mevlevîliğe duyulan ilgiyi gösterir. Yine Sultan Velet kızı Mutahhara Hatun torunlarından olan G
Tükendi
Gelince Haber VerOsmanlı’nın her ne kadar Mevlevîhane ile karşılaşması Sultan II. Murat Han döneminde kurulan Edirne Mevlevîhanesi ile olduğu yazılsa da bu yanlıştı. Osmanlı’nın kuruluş yıllarından itibaren Bursa’nın Mevlâna ve Mevlevîlik ile ilişkisine güzel bir örnek de Alâeddin Beyden sonra Kuruluş Dönemi Şeyhülislâmı olan Molla Fenarî’nin Mesnevî önsözüne yazdığı şerh olmuştu. Osmanlı’nın dinî-tasavvufî hayatını yüzyıllarca etkilemiş olan Mesnevî’ye şerh yazılması Bursa özelinde Mevlâna ve Mevlevîliğe duyulan ilgiyi gösterir. Yine Sultan Velet kızı Mutahhara Hatun torunlarından olan Germiyanlı Yakup Han kızı Devlet Hatunun Yıldırım Bayezit ile evlendirilmesi buna iyi bir örnek..Devlet Hatun sayesinde Mevlâna ile Osmanlılar arasında bir akrabalık ilişkisi oluşur. Annesi Hazreti Mevlâna soyundan gelmiş olan Çelebi Mehmet, öbür Osmanlı Sultanları gibi sultan unvanı almaz; onun yerine Mevlâna ve Mevlevîliğe yakınlığın bir işareti olarak Mevlâna soyundan gelenlere verilen çelebi, unvanını alırdı.