Modernizmin İmgeleri, İkinci Yeni şairleri başta olmak üzere 1950 sonrasında Türk şiirinde öne çıkan bazı isimler ile onlardan seçilen metinler üzerine yapılan çözümleme ve yorumları içeriyor. Kitapta İlhan Berk’ten başlayıp Cemal Süreya, Turgut Uyar, Edip Cansever, Sezai Karakoç, Cahit Zarifoğlu ve Erdem Bayazıt gibi şairlere ait farklı metinler veya imgeler çözümlenerek modern Türk şiirinin temel nitelikleri araştırılıyor. Söz konusu çözümlemeler sayesinde, dünyaya bakış tarzları ne kadar farklı olursa olsun, Türk şiirinde 1950 sonrasında yazılan şiirlerin; yapı, söyleyiş, gerçekliğin edebî düzleme taşınması ve tercih edilen imgelerin bazı noktalarda benzerlik gösterdiği görülüyor.
Bu çerçevede Sezai Karakoç ile Edip Cansever, Tu
Tükendi
Gelince Haber VerModernizmin İmgeleri, İkinci Yeni şairleri başta olmak üzere 1950 sonrasında Türk şiirinde öne çıkan bazı isimler ile onlardan seçilen metinler üzerine yapılan çözümleme ve yorumları içeriyor. Kitapta İlhan Berk’ten başlayıp Cemal Süreya, Turgut Uyar, Edip Cansever, Sezai Karakoç, Cahit Zarifoğlu ve Erdem Bayazıt gibi şairlere ait farklı metinler veya imgeler çözümlenerek modern Türk şiirinin temel nitelikleri araştırılıyor. Söz konusu çözümlemeler sayesinde, dünyaya bakış tarzları ne kadar farklı olursa olsun, Türk şiirinde 1950 sonrasında yazılan şiirlerin; yapı, söyleyiş, gerçekliğin edebî düzleme taşınması ve tercih edilen imgelerin bazı noktalarda benzerlik gösterdiği görülüyor.
Bu çerçevede Sezai Karakoç ile Edip Cansever, Turgut Uyar ile Cahit Zarifoğlu’nun şiirini yan yana okumanın şaşırtıcı sonuçlar ortaya koyabileceği beliriyor. Böylelikle, ele alınan şairlerin kendi değer yargıları doğrultusunda geliştirdikleri *modernite karşıtı söylem*leri ile Türk şiirinde *edebî modernizm*in ortak bir dili olup olmadığına yönelik bir tartışmanın da kapısı aralanıyor. Şiirin, şairin ve imgelerin gelişimini, tarihini ve anlam katmanlarının oluşumunu araştıran merak dolu sorularıyla Modernizmin İmgeleri, okuru, şiirin gizemli ve zengin dünyasına çağırıyor.