Cemal Süreya şiirinde beden, sürekli bir gerilim(in) kaynağı şeklinde tarif edilebilir. Onun dilsel temsili, adanma aşkından çapkınlığa kadar devam eden bir yelpazede gerçekleşir. Bu anlamda çapkın ile sofu, kusurlu beden ile kusursuz beden, erotik beden ile nötr beden yan yana gelir. Bu geniş çerçevedeki erotik söylem örtükten priapike kadar çeşitlilik gösterir.
Selim Temo, bu çalışmasında Cemal Süreya şiirindeki beden ve erotik söylemi edebiyat tarihindeki kökleri ile birlikte yorumluyor. Şiirde bedenin izini süren ilk çalışmalardan olan bu kitap, Cemal Süreya şiiri hakkında kurulmuş pekçok yeni cümle
Tükendi
Gelince Haber VerCemal Süreya şiirinde beden, sürekli bir gerilim(in) kaynağı şeklinde tarif edilebilir. Onun dilsel temsili, adanma aşkından çapkınlığa kadar devam eden bir yelpazede gerçekleşir. Bu anlamda çapkın ile sofu, kusurlu beden ile kusursuz beden, erotik beden ile nötr beden yan yana gelir. Bu geniş çerçevedeki erotik söylem örtükten priapike kadar çeşitlilik gösterir.
Selim Temo, bu çalışmasında Cemal Süreya şiirindeki beden ve erotik söylemi edebiyat tarihindeki kökleri ile birlikte yorumluyor. Şiirde bedenin izini süren ilk çalışmalardan olan bu kitap, Cemal Süreya şiiri hakkında kurulmuş pekçok yeni cümle ile dolu.
Bir sürü çiçek ama saydırmaya kalkma
Ayrı ayrı kadınlardan koparılmış
Kadınlardan ya hem de bilsen nerelerinden
Kahin-klin kahin-klin
Ben ne kadar öbür çiçekleri denesem
Seninki gül oluyor aralarında