İbn Hazm`ın, Rasulullah s.a.v`ın siretini kaleme alırken, okunaklı, kolay anlaşılır, akıcı bir uslüp ile ve okuyucunun rahatça taşıyabileceği küçük hacimli eserler amaçladığını kabul edersek, Haktan uzaklaşmış, gerçeği yakalamış oluruz. Yazar elinizdeki bu özlü eserinde de, Hz. Peygamberin sireti ile meşgul olan her okuyucunun anımsatmada geçemeyeceği veya açıklamasının zorunlu olduğu temel prensipler ortaya koymaktadır. Öğretim ile ilgili bu gaye, İbn Hazm gibi bir alimi Hz. Peygamber`in siretini yazmaya teşvik eden önemli bir etkendir. Fakat yegane neden değildir. Genelde Zahiri mezhebinin özellikle İbn Hazm sünneti aktar
Tükendi
Gelince Haber Verİbn Hazm`ın, Rasulullah s.a.v`ın siretini kaleme alırken, okunaklı, kolay anlaşılır, akıcı bir uslüp ile ve okuyucunun rahatça taşıyabileceği küçük hacimli eserler amaçladığını kabul edersek, Haktan uzaklaşmış, gerçeği yakalamış oluruz. Yazar elinizdeki bu özlü eserinde de, Hz. Peygamberin sireti ile meşgul olan her okuyucunun anımsatmada geçemeyeceği veya açıklamasının zorunlu olduğu temel prensipler ortaya koymaktadır. Öğretim ile ilgili bu gaye, İbn Hazm gibi bir alimi Hz. Peygamber`in siretini yazmaya teşvik eden önemli bir etkendir. Fakat yegane neden değildir. Genelde Zahiri mezhebinin özellikle İbn Hazm sünneti aktarma ve çoğaltamaya verdiği değeri bilen kişi.. Ki Siret de bu aktarımın önemli bir parçasıdır. Onun, sireti yeni, sınırlayıcı ve tanımlayacı bakış açısıyla ele alınışı, mezhebinin bir parçası olarak görür.