Dinleyen Gözler İçin başlıklı grup sergisine eşlik eden yayın, Arter Kurucu Direktörü ve serginin küratörü
Melih Fereli’nin John Cage’in müzikte olduğu kadar tüm sanatsal üretiminde sessizlik, belirsizlik ve rastlantısallığı bir arada kullanan deneysel yaklaşımını ele aldığı yazısıyla açılıyor. Kitap ayrıca 2019’da elektro-akustik müziğe katkılarından dolayı SEAMUS Ödülü alan besteci Gordon Mumma’nın kaleme aldığı bir metin, Hasan Cem Çal ve Furkan Keçeli’nin “buluntu ses” kavramına odaklanan yazıları ile John Cage’in Silence [Sessizlik, 1961] ve A Year From Monday [Pazartesiden Bir Yıl Sonra,
Tükendi
Gelince Haber VerDinleyen Gözler İçin başlıklı grup sergisine eşlik eden yayın, Arter Kurucu Direktörü ve serginin küratörü
Melih Fereli’nin John Cage’in müzikte olduğu kadar tüm sanatsal üretiminde sessizlik, belirsizlik ve rastlantısallığı bir arada kullanan deneysel yaklaşımını ele aldığı yazısıyla açılıyor. Kitap ayrıca 2019’da elektro-akustik müziğe katkılarından dolayı SEAMUS Ödülü alan besteci Gordon Mumma’nın kaleme aldığı bir metin, Hasan Cem Çal ve Furkan Keçeli’nin “buluntu ses” kavramına odaklanan yazıları ile John Cage’in Silence [Sessizlik, 1961] ve A Year From Monday [Pazartesiden Bir Yıl Sonra, 1963] başlıklı kitaplarından derlenen kısa öykülere yer veriyor. Tasarımını Vahit Tuna’nın yaptığı yayında, Hadiye Cangökçe ve flufoto’nun (Barış Aras ve Elif Çakırlar) çektiği yapıt ve sergiden görünüm fotoğrafları da bulunuyor. Arter Koleksiyonu’ndan oluşturulan Dinleyen Gözler İçin başlıklı grup sergisi, çoğu müzikle güçlü bir bağ kuran 23 yapıtı bir araya getiriyor. Cage’in “mutlak bir sessizliğin imkânsızlığına” odaklanan önermesinin izinden giden sergi, ses içeren az sayıda eserin tamamen sessiz yapıtlarla aynı mekânda buluşturulması yoluyla gerçeklik ve hayal gücü arasında salınan düşünsel bir sarkaç yaratmayı amaçlıyor.