Sünni dünya içinde *mızrağın çuvala sığmadığını* görenler de yok değildir. Kelam ilminin önemli bilginlerinden Taftazani, Osmanlı medreselerinin temel eserlerinden Şerhu’l-Mekasıd adlı kitabında aynen şöyle der:
"Tarih kitaplarındaki (Cemel ile ilgili) bu anlatımlar sahabilerin bazılarının hak yolundan ayrıldığını, zulüm ve fısk sınırına ulaştıklarını gösteriyor. Onlar kin, haset, inat, arzu ve şehvetleri uğruna, sırf iktidarı ele geçirebilmek için bu mücadeleleri yaptılar.
Sonuçta sahabenin hepsi masum değildir. Sahabilerden peygamberi gören her kişi de hak üzere olamaz. Ancak ulema, hüsnüzan ile (bu anlatımları) tevil yoluna gittiler. Müslümanların öncü sahabe konusunda -özellikle Ensar ve Muhacir hakkında inançlarını korum
Tükendi
Gelince Haber VerSünni dünya içinde “mızrağın çuvala sığmadığını” görenler de yok değildir. Kelam ilminin önemli bilginlerinden Taftazani, Osmanlı medreselerinin temel eserlerinden Şerhu’l-Mekasıd adlı kitabında aynen şöyle der:
"Tarih kitaplarındaki (Cemel ile ilgili) bu anlatımlar sahabilerin bazılarının hak yolundan ayrıldığını, zulüm ve fısk sınırına ulaştıklarını gösteriyor. Onlar kin, haset, inat, arzu ve şehvetleri uğruna, sırf iktidarı ele geçirebilmek için bu mücadeleleri yaptılar.
Sonuçta sahabenin hepsi masum değildir. Sahabilerden peygamberi gören her kişi de hak üzere olamaz. Ancak ulema, hüsnüzan ile (bu anlatımları) tevil yoluna gittiler. Müslümanların öncü sahabe konusunda -özellikle Ensar ve Muhacir hakkında inançlarını korumak ve onları sapıklıktan uzaklaştırmak amacıyla bu bilgileri gizleme yoluna gittiler."