Bacıerenlik kültürünün etnomüzikolojik açıdan değerlendirmesini içeren bu çalışma, “Etnomüzikolojik Açıdan Seymenlik” başlıklı ilk kitabın devamı niteliğini taşımaktadır.
Bir devam çalışması olan bu kitabın temel amacı, tarihsel kültür süreci içerisinde yerini almış ve yaşatılan Seymenlik kültürüne paralel olarak yer alan Bacıerenlik kültürünün otantik yapısını bilimsel bir bakış açısıyla ortaya koymaktır. Araştırma; ontolojik temelde Bacıerenlik kültürü ses örüntülerini, görüngübilim (fenome
Tükendi
Gelince Haber VerBacıerenlik kültürünün etnomüzikolojik açıdan değerlendirmesini içeren bu çalışma, “Etnomüzikolojik Açıdan Seymenlik” başlıklı ilk kitabın devamı niteliğini taşımaktadır.
Bir devam çalışması olan bu kitabın temel amacı, tarihsel kültür süreci içerisinde yerini almış ve yaşatılan Seymenlik kültürüne paralel olarak yer alan Bacıerenlik kültürünün otantik yapısını bilimsel bir bakış açısıyla ortaya koymaktır. Araştırma; ontolojik temelde Bacıerenlik kültürü ses örüntülerini, görüngübilim (fenomeloji) üzerinden değerlendirerek, bu kültürün folklorik yapısını ontolojik bağlamını ve fenomelojik çağrısı ile ele almaktadır.
Araştırmada Ankara ve çevresinde Seymenlik kültürün feminen boyutunu oluşturan Bacıerenlik geleneği ve müziği üzerine kültürel bir analiz çalışması ortaya konulmuştur. Bacıerenlik geleneğinde müzik uygulamalarının hiyerarşik örgütlenme ve Türkmenlik geleneğindeki temsiliyeti, oyun havaları, türküler vb. üzerinden Ankara bölgesi halk müziği dokusu içerisindeki yeri ve bu gelenekteki kullanımları etnomüzikolojik bir bakış açısıyla incelenmiştir.