Müziğin diliyle seymenlik geleneğinin etnomüzikolojik bağlamı ve folklorik yapısı üzerinde yanıt arama çabası içerisinde hazırlanan bu çalışma, her bir figürü kültürel mirasın izlerini taşıyan savaşçı ve kahraman bir kişilikle bezenmiş seymen kimliğinin; kendine özgü tavır, ritm ve hareketlerle ritüellerdeki dışa vurumunun fenomenolojik bir bakışla ortaya konmasıdır. Çalışmanın hayata geçirilme nedeni, kültürel deformasyona maruz kalan etnik kültürlerin otantik yapısının bozulmadan devamını sağlamaktır. Bir Türk etnomüzikoloğu olarak gayem, son yıllarda Ankaralı sıfatıyla kamuoyunda anılan kişilerin müstehcen s&o
Tükendi
Gelince Haber VerMüziğin diliyle seymenlik geleneğinin etnomüzikolojik bağlamı ve folklorik yapısı üzerinde yanıt arama çabası içerisinde hazırlanan bu çalışma, her bir figürü kültürel mirasın izlerini taşıyan savaşçı ve kahraman bir kişilikle bezenmiş seymen kimliğinin; kendine özgü tavır, ritm ve hareketlerle ritüellerdeki dışa vurumunun fenomenolojik bir bakışla ortaya konmasıdır. Çalışmanın hayata geçirilme nedeni, kültürel deformasyona maruz kalan etnik kültürlerin otantik yapısının bozulmadan devamını sağlamaktır. Bir Türk etnomüzikoloğu olarak gayem, son yıllarda Ankaralı sıfatıyla kamuoyunda anılan kişilerin müstehcen sözleriyle Ankara’ya özgü kostak tavırları tamamıyla yok eden bu kültürün dogmalarından biri olan bağlamanın akustik formunun yerine elektronik formlarının kullanımından kaynaklı geleneksel Ankara müziğinin yanlış algısını ortadan kaldırabilmek, seymen kimliğinin otantik yapısı ve kadim ilkesel yaklaşımının seymen oyunlarına nasıl yansıdığı ve yaşatıldığı mesajını okuyucuya sunabilmektir. Umarım bir nebze de olsa kültürümüze, Ankara’ma ve Ankaralı hemşehrilerime katkı sunabilmişimdir.
Bir Ankaralı deyişiyle;
Nice gostak gostak Angara oyun havalarına...