İmam Rıza (a.s) kendisine soru yöneltilen bir mektuba verdiği cevapta şöyle buyurmuştu:
"Borçta faizin haram oluşunun nedeni hayır işlerin ve malların yok olması, insanların menfaatçiliğe yönelmesi, (karşılıksız) krediyi ve hayır amaçlı borç vermeyi terk etmeleridir. Hiç kuşkusuz faizde fesat, zulüm ve sermayenin zayi olması vardır."
Bu hadis, faizin neden haram olduğunu açıkça ortaya koymaktadır. Böyle bir ekonomik döngünün toplumda yaygınlaştığı günümüz dünyasında ancak sayılı insanların birbirlerine karşılıksız borç verdikleri ve Allah rızasını gözettikleri gözlenmekted ir. Faizin yaygınlaşması
Tükendi
Gelince Haber Verİmam Rıza (a.s) kendisine soru yöneltilen bir mektuba verdiği cevapta şöyle buyurmuştu:
"Borçta faizin haram oluşunun nedeni hayır işlerin ve malların yok olması, insanların menfaatçiliğe yönelmesi, (karşılıksız) krediyi ve hayır amaçlı borç vermeyi terk etmeleridir. Hiç kuşkusuz faizde fesat, zulüm ve sermayenin zayi olması vardır."
Bu hadis, faizin neden haram olduğunu açıkça ortaya koymaktadır. Böyle bir ekonomik döngünün toplumda yaygınlaştığı günümüz dünyasında ancak sayılı insanların birbirlerine karşılıksız borç verdikleri ve Allah rızasını gözettikleri gözlenmekted ir. Faizin yaygınlaşması nedeniyle insanların büyük bir bölümü gelirlerini ya faizli bankalara yatırarak kazanç sağlamaya çalışıyor ya da kendilerine has yöntemlerle bu sermayeyi ellerinde tutuyorlar. Bu yüzden de "hayır amaçlı borç verme" gibi Allah tarafından beğenilen ve övülen kutsal bir ameli ne yazık ki terk ediyorlar.
İşte bu yüzdendir ki faiz, toplumda "insan sevgisini, dost sevgisini, yardımlaşmayı, dayanışmayı, iyilik duygusunu" zayıflatan ve insanları zor durumda bırakan pek çirkin bir yöntemdir.