Bilge insan Fârâbî, insanın mutluluğunu doğrudan bağladığı toplum hakkındaki tahlillerini, insan, saadet, irade, ihtiyar, ihtiyaç, teâvun, cemâat, ictimâ, ictimâât, kavm, ümmet, nâs, medîne, medeniyet, mille, din, ma’mûra ve riyaset gibi temel anahtar kavramlara yüklediği anlamlardan hareketle ortaya koyar. Fârâbî’nin söz konusu kavramlar çerçevesinde analizlerini yaparak “Sosyoloji” kapsamında veya sosyolojiye katkı olarak değerlendirilebilecek bir toplum görüşü geliştirmeye çalıştığı görülür.
Nitekim bu araştırmada, “medîne” d&u
Tükendi
Gelince Haber VerBilge insan Fârâbî, insanın mutluluğunu doğrudan bağladığı toplum hakkındaki tahlillerini, insan, saadet, irade, ihtiyar, ihtiyaç, teâvun, cemâat, ictimâ, ictimâât, kavm, ümmet, nâs, medîne, medeniyet, mille, din, ma’mûra ve riyaset gibi temel anahtar kavramlara yüklediği anlamlardan hareketle ortaya koyar. Fârâbî’nin söz konusu kavramlar çerçevesinde analizlerini yaparak “Sosyoloji” kapsamında veya sosyolojiye katkı olarak değerlendirilebilecek bir toplum görüşü geliştirmeye çalıştığı görülür.
Nitekim bu araştırmada, “medîne” düşünürü ve “el-Ilmu’l-Medenî” alimi Fârâbî’nin felsefesi içinde toplum anlayışını “sosyolojik okuma” bakışıyla ve kendi orijinal kaynaklarına dayanarak incelemek, anlamak ve anlamlandırmak amaçlanmaktadır. Çalışmada Fârâbî’nin toplum görüşü anahtar kavramlar, genel sosyoloji, şehir sosyolojisi, medeniyet sosyolojisi, siyaset sosyolojisi, din sosyolojisi, dil sosyolojisi, aile sosyolojisi, ahlak sosyolojisi, eğitim sosyolojisi, bilgi sosyolojisi, küreselleşme ve küresel sosyoloji çerçevesinde ele alınmaktadır.