Türk kültür ve medeniyet dairesi zengin, geniş ve çeşitlidir. Bu zenginlik içinde, özellikle sosyal bilimler sahasında bazı mevzuların tetkik edilmesi, anlaşılması, yeni yetişen nesillere aktarılması bir mecburiyet olarak hâlâ ortadadır. Cumhuriyetten sonra yetişen nesillerin, buna günümüz edebiyat fakülteleri lisans öğrencileri de dâhil, kendi kadim kültürlerini tanımaları, bu kültüre nüfuz etmeleri, özellikle söz konusu dil ve kültür anlayışından uzak yetiştikleri için, daha da zorlaşmaktadır. Bir de eserlerin rahat anlaşılabilmesi için konunun uzmanları arasındaki metot farklılığının varlığı, bilhassa
Tükendi
Gelince Haber VerTürk kültür ve medeniyet dairesi zengin, geniş ve çeşitlidir. Bu zenginlik içinde, özellikle sosyal bilimler sahasında bazı mevzuların tetkik edilmesi, anlaşılması, yeni yetişen nesillere aktarılması bir mecburiyet olarak hâlâ ortadadır. Cumhuriyetten sonra yetişen nesillerin, buna günümüz edebiyat fakülteleri lisans öğrencileri de dâhil, kendi kadim kültürlerini tanımaları, bu kültüre nüfuz etmeleri, özellikle söz konusu dil ve kültür anlayışından uzak yetiştikleri için, daha da zorlaşmaktadır. Bir de eserlerin rahat anlaşılabilmesi için konunun uzmanları arasındaki metot farklılığının varlığı, bilhassa şerh çalışmalarında, meselenin akademik olduğu kadar, kültürel bir mesele olarak devam etmesine sebep olmaktadır.
Bu çalışmada, şerhe dair yöntem problemini unutmadan, klasik Türk şairinin kendini ve sanatını ispat etme imkânı bulduğu gazel nazım şeklinden şerhler yapılmıştır. Klasik şairin kendi mecraı ve macerası çerçevesinde, varlık mücadelesi verdiği ve yüzyıllarca belirgin bir biçimde gazel üzerinden şekillenen metinler, çalışmada klasik şiirin anlam dünyası içinde ele alınmaya çalışılmıştır.