Gaziantep kültürel miras, tarih, edebiyat, kültür ve sanat alanlarında çok büyük bir birikime sahiptir. Büyük birikim hakkında günümüze kadar birçok kitap, dergi çıkarılmıştır. Yine de birikimden meydana gelen değerlerimizi hatırlatmak için külliyat oluşturulması gerekmektedir. İşte bu sebepten dolayı Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Gazikültür A.Ş. bünyesinde yılda bir defa olmak üzere Gaziantep Sanat-Edebiyat Dergisi çıkarılmaya başlanmıştır. Derginin sahibi Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Gazikültür A.Ş. adına Muhammed Hakan Tanrıöver olup Genel Yayın Yönetmenliği’ni Ömer
Tükendi
Gelince Haber VerGaziantep kültürel miras, tarih, edebiyat, kültür ve sanat alanlarında çok büyük bir birikime sahiptir. Büyük birikim hakkında günümüze kadar birçok kitap, dergi çıkarılmıştır. Yine de birikimden meydana gelen değerlerimizi hatırlatmak için külliyat oluşturulması gerekmektedir. İşte bu sebepten dolayı Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Gazikültür A.Ş. bünyesinde yılda bir defa olmak üzere Gaziantep Sanat-Edebiyat Dergisi çıkarılmaya başlanmıştır. Derginin sahibi Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Gazikültür A.Ş. adına Muhammed Hakan Tanrıöver olup Genel Yayın Yönetmenliği’ni Ömer Faruk Şerifoğlu ve koordinasyonunu Prof. Dr. Halil İbrahim Yakar üstlenmektedir. İlk sayısını ise Şubat 2021’de yayınlamıştır. Dergi, Gaziantep kültür, edebiyat ve sanat birikimini ortaya çıkarmayı gaye edinmektedir. 2021 yılı Gaziantep’in hem “Gazi” olduğu hem de düşmanı bağrından söküp atmasının 100. yılıdır. Buradan hareketle Gazikültür A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Muhammed Hakan Tanrıöver, Antep’ten Gaziantep’e giden süreçte “Mucizenin Asıl Sırrı” üzerine düşüncelerini anlatmıştır. Bekir Sıtkı Severoğlu, “Gazi”antep destanını kalıcı hale getirmek adına inşa edilen “Panorama 25 Aralık Gaziantep Savunması Kahramanlık Müzesi”nin uzun serüvenini; Murat Dağ ise “Panorama 25 Aralık Müzesinin Ressamı Aleksander Samsonov”u ve müzedeki eserlerinin oluşum sürecini kaleme almıştır. Derginin Genel Yayın Yönetmeni Ömer Faruk Şerifoğlu, “Yolu Gaziantep’ten Geçen Sanatçılar” başlıklı uzun ve muhtevalı bir yazı kaleme almıştır. Bu yazısında Gaziantep’ten yolu geçen ressam Feyhaman Duran’ı, Ömer Asım Aksoy’un ve Dr. Saip Özer’in ressam yönü ile eserlerini, Şehit Şahin Bey’in portresi meselesi, Gaziantep’in ilk Atatürk heykelini incelemiştir. Ayrıca Şerifoğlu, Gaziantepli ressam Mehmet Ali Diyarbakırlıoğlu’nun hayatı ve eserleri hakkında bilgi veren bir kısma yer vermiştir. Cahit Tanyol, “Site Ruhu ve Gaziantep” başlığı altında şehirdeki kültürel ortamdan ve şehrin dinamizminden bahsetmiştir. “Gaziantep’in ‘Yaşan Kalemi’ Uğurol Barlas ile Dünden Bugüne Gaziantep’te Kültür Hayatı” üzerine bir röportaj gerçekleştirilmiştir. Ercüment Âsaf Yanıç, Atatürk’ün Gaziantep’e gelişini ve şehirden neden erken ayrıldığının sebeplerini irdelemiştir. Prof. Dr. Halil İbrahim Yakar, “Türk Edebiyatında Gaziantep” başlıklı yazısında Gaziantep’in konumunu, divan edebiyatında, Türk halk edebiyatındaki yeri ve katkısını; seyyahlarından gözünden Gaziantep’i, Antep Savunması’nın edebi/hatırat türündeki kaynaklarını ve Cumhuriyet devrinde Gaziantep’in edebi eserlerdeki yerini etraflıca incelemiştir. Bunlarla birlikte Zeynep Göğüş, “Sanat ve Kazı”; Reşit Güngör Kalkan, “Mitat Enç’i, O Güzel Aydınlığı, Yeniden, Sevgiyle Hatırlayarak…”; Lütfiye Aydın, Gaziantep’te gençlik yıllarını kelimelere döktüğü “Anka Kentim Antep’im ‘İlk Gençliğim buruk bir gülümseme”; Ayfer T. Ünsal, “İlk müze müdürümüz Sabahat Göğüş’e dair: ‘Zevkini Alışkanlık Haline Getirme’”; Ömer Faruk Şerifoğlu, “Sezai Karakoç’un Gaziantep Yılları”na dair anılarını ve gözlemlerini anlattığı; Onat Kutlar, Ülkü Tamer hakkındaki “Anayurdu Çocukluğudur”; Hilmi Yavuz, “Onat Kutlar İçin”; Mehmet Güntekin, “Gizli Tanbur Dersleri” başlıklı yazıları ile bu sayımıza katkı sağlamışlardır. Dergi son sayfalarında ise Dr. Seyit Ali Kahraman tarafından “Evliya Çelebi Seyahatnâmesi’nde Ayntab” kısmının aslı ve günümüz Türkçesi verilmiştir.