Sünnet, ufuk Peygamberi’nin ümmetine bıraktığı en güzel miras... Bütün çabalar onu anlamak, bütün himmetler onu yaşamak için... Bir tarif yapmak gerekirse sünnet müslümanca yaşama sanatıdır. Ne demek sanat? Sanat estetiktir, güzelliktir, inceliktir, nezakettir. Sizi kendine hayran bırakan, seyrine doyum olmayan şeydir. İşte sünnet de böyle bir şeydir. Sünnet de estetiktir, güzelliktir, inceliktir, nezakettir. Sizi kendisine hayran bırakan, seyrine ve de dinlenilmesine doyum olmayan bir hususiyettir. Çalışmada hadisler hep bu bakışla yorumlandı. Sünnet yaşamak, bu sanat yönü olduğu müddetçe kalıcı ve etkileyicid
Tükendi
Gelince Haber VerSünnet, ufuk Peygamberi’nin ümmetine bıraktığı en güzel miras... Bütün çabalar onu anlamak, bütün himmetler onu yaşamak için... Bir tarif yapmak gerekirse sünnet müslümanca yaşama sanatıdır. Ne demek sanat? Sanat estetiktir, güzelliktir, inceliktir, nezakettir. Sizi kendine hayran bırakan, seyrine doyum olmayan şeydir. İşte sünnet de böyle bir şeydir. Sünnet de estetiktir, güzelliktir, inceliktir, nezakettir. Sizi kendisine hayran bırakan, seyrine ve de dinlenilmesine doyum olmayan bir hususiyettir. Çalışmada hadisler hep bu bakışla yorumlandı. Sünnet yaşamak, bu sanat yönü olduğu müddetçe kalıcı ve etkileyicidir. Bu çalışmada ayrıca bazı hadis meseleleri de ele alındı. Öncelikle sünneti nasıl anlamamız gerektiği ortaya konuldu. Ardından özellikle Gazali, İmam Rabbani ve Said Nursi ‘nin sünnet anlayışları ele alındı. Bunları okurken sünnetin müslümanca yaşama sanatı olması itibariyle mü’mine kazandırdıkları muhakkak göz önünde bulundurulmalıdır. Sanki sünnet bu insanların davranışlarında yaşama sanatı haline dönüşmüş, onlar da sünnetin kendilerine kazandırdığı bu hususiyeti yazıya döküvermişler. Son olarak bugün sıkça kullandığımız ve çoğu kere tartışma konusu olan bazı hadislerin sahih olup olmadıklarına yer verildi. Elden geldiğince günümüzde tartışma konusu yapılan hadisler tespit edilmeye çalışıldı. Sahih olup olmadığına, onları nasıl anlamamız gerektiğine dair kısa, ama doyurucu bilgilerin verilmesi amaçlandı. Bugün hadis ve sünnet konusunda sağlam dayanak ve bilginin olmaması istismara müsait bir zemin meydana getirmektedir. Bizim bütün yapmak istediğimiz hadis ve sünnet konusunda Müslüman bilincinin bir seviye kazanmasına katkıda bulunmaktır.