Tasavvufta nefsin yedi mertebesine göre değişen hâllere etvâr-ı seb’a adı verildiği ve bu terimin daha çok Halvetiyye mensupları arasında yaygın olduğu bilinmektedir. Bundan dolayıdır ki mezkur tarikata mensup şeyhler, sâlikin mânevî yolculukta nefis mertebeleri ile ilgili ihtiyaç duyduğu husus-ları açıklamak üzere etvâr-ı seb’a adıyla pekçok eser kaleme almışlardır.İşte böylesi eserlerden birisi de 18. asır Halvetî-Gülşenî şeyhlerinden Edirneli Ahmed Müsellem Efendi’nin, mürşidi ve kayınpederi Pîr Hasan Sezâyî Hazretlerinin Şumû’-ı Lâmi adıyla meşhur kasîdesine yazdığı Şerh-i Kasîde-i Şumû‘-ı Lâmi‘ fî Beyân-i Etvâr-ı Sâbi‘ adlı eseridir. Elinizdeki bu ça-lışmada. Müsellem Efendi’nin hayatı, eserleri ve etvâr-ı seb’a anlayışı üzerinde kı
Tükendi
Gelince Haber VerTasavvufta nefsin yedi mertebesine göre değişen hâllere etvâr-ı seb’a adı verildiği ve bu terimin daha çok Halvetiyye mensupları arasında yaygın olduğu bilinmektedir. Bundan dolayıdır ki mezkur tarikata mensup şeyhler, sâlikin mânevî yolculukta nefis mertebeleri ile ilgili ihtiyaç duyduğu husus-ları açıklamak üzere etvâr-ı seb’a adıyla pekçok eser kaleme almışlardır.İşte böylesi eserlerden birisi de 18. asır Halvetî-Gülşenî şeyhlerinden Edirneli Ahmed Müsellem Efendi’nin, mürşidi ve kayınpederi Pîr Hasan Sezâyî Hazretlerinin Şumû’-ı Lâmi adıyla meşhur kasîdesine yazdığı Şerh-i Kasîde-i Şumû‘-ı Lâmi‘ fî Beyân-i Etvâr-ı Sâbi‘ adlı eseridir. Elinizdeki bu ça-lışmada. Müsellem Efendi’nin hayatı, eserleri ve etvâr-ı seb’a anlayışı üzerinde kısaca durularak mezkur şerhinin bir tahlili yapılmış, ardından matbu nüshasının yeni harflerle tahkikli, sadeleştirilmiş metnine yer verilmiştir.