Buradaki ilk denemem, Oluş ve Zaman’da zamanın özsel bir belirlenimini tanımlayan ekstatikon kavramına odaklanmakta. *Ekstatik-olan*, kendi dışında olan’ı belirtiyor. Heidegger, kitapta, sıklıkla, zamanın *ekstaz’ları* deyimini de kullanmakta. Bu kavrama odaklanan ilk denemede, zaman, bizzat Oluş ve Zaman’da bu kavrama tanınan ayrıcalıkla uyumlu olarak, henüz uzay kavramıyla birlikte ele alınmıyor. Oysa ikinci denemenin yaklaşımını sunduğu Katkılar kitabında, zaman artık uzay’la bir eş-kökensellikte açıklanıyor: Heidegger’in sıklıkla kullandığı Zeit-Raum (uzay-ve-zaman) deyimi bunu belirtmekte.
Kitapta bu iki denemeye, Volkan Çelebi ile kapsamlı bir söyleşi, Bergson ve Husserl’de zaman sorunsalı üzerine bir sunum, ayrıca Heidegger
Tükendi
Gelince Haber VerBuradaki ilk denemem, Oluş ve Zaman’da zamanın özsel bir belirlenimini tanımlayan ekstatikon kavramına odaklanmakta. “Ekstatik-olan”, kendi dışında olan’ı belirtiyor. Heidegger, kitapta, sıklıkla, zamanın “ekstaz’ları” deyimini de kullanmakta. Bu kavrama odaklanan ilk denemede, zaman, bizzat Oluş ve Zaman’da bu kavrama tanınan ayrıcalıkla uyumlu olarak, henüz uzay kavramıyla birlikte ele alınmıyor. Oysa ikinci denemenin yaklaşımını sunduğu Katkılar kitabında, zaman artık uzay’la bir eş-kökensellikte açıklanıyor: Heidegger’in sıklıkla kullandığı Zeit-Raum (uzay-ve-zaman) deyimi bunu belirtmekte.
Kitapta bu iki denemeye, Volkan Çelebi ile kapsamlı bir söyleşi, Bergson ve Husserl’de zaman sorunsalı üzerine bir sunum, ayrıca Heidegger terimleri sözlüğü eklenmiştir.
-Ahmet Soysal