Dinler, insanlara dünyada huzurlu ve mutlu bir hayatın yolunu gösterirken, ahirette de kurtuluş vaad etmektedirler. Genel anlamda din iki yapıdan oluşmuştur. Bunlar inanç konularından oluşan Usulud-din ile pratik kısmını teşkil eden Furuuddin dir.
Kelam ilminin ana konularını oluşturan usulud-din içersinde günahkavramı önemli bir yer teşkil eder.
Daha çok iman-amel ilişkisiyle ortaya çıkan günah, insanın olumsuz yönünü ifade etmekte ve bütün dinlerde yer almaktadır.
Hıristiyanlıkta günah,asli günah ve fiili günah şeklinde ele alınmıştır.Fiili günah da ölümcül ve hafif olmak üzere kendi arasında ikiye ayrılmaktadır. Hıristiyanlıkta fiili günah bazı yönlerden İslamiyetle benzerlik gösterirken pek çok yönden de ayrılmaktad
Tükendi
Gelince Haber VerDinler, insanlara dünyada huzurlu ve mutlu bir hayatın yolunu gösterirken, ahirette de kurtuluş vaad etmektedirler. Genel anlamda din iki yapıdan oluşmuştur. Bunlar inanç konularından oluşan Usulud-din ile pratik kısmını teşkil eden Furuuddin dir.
Kelam ilminin ana konularını oluşturan usulud-din içersinde günahkavramı önemli bir yer teşkil eder.
Daha çok iman-amel ilişkisiyle ortaya çıkan günah, insanın olumsuz yönünü ifade etmekte ve bütün dinlerde yer almaktadır.
Hıristiyanlıkta günah,asli günah ve fiili günah şeklinde ele alınmıştır.Fiili günah da ölümcül ve hafif olmak üzere kendi arasında ikiye ayrılmaktadır. Hıristiyanlıkta fiili günah bazı yönlerden İslamiyetle benzerlik gösterirken pek çok yönden de ayrılmaktadır. Ancak Hıristiyan teolojisinde Hz.İsanın, insanlığın günahına kefaret olarak çarmıhta can vermesine inanılmaya başlanmasından beri günah,asli günah etrafında şekillenmiştir. Hıristiyanlık ve İslamiyet, beşer olarak ilk günahı Hz. Ademinişlediğini kabul etmiştir. Ancak bunun mahiyeti ve yorumlanması konusunda büyük farklılıklar bulunmaktadır. Hıristiyanlık, Hz. Ademin cennetten çıkmasına sebep olduğunu ve nesilleri üzerinde hiçbir etkisinin olmadını belirtmektediri
İslam kelamında günah, kafir mümin tanımlamaları bağlamında günahın büyüklüğü ve küçüklüğü üzerinden ele alınmıştır. Hariciler,önce büyük günah işleyenleri, sonra tüm günah işleyenlerin dinden çıktığını söylemiştir. Mürcie, bütün insanları günahkar olsun olmasın mümin kabul ederken Mutezile, günahkar insanların ne mümin ne de kafir olduklarını beyan etmişti. Matüridi ve Eşari de ameli, imandan ayrı kabul etmekle beraber, daha çok işlenen günahların imanla olan irtibatlarında reel duruma vurgu yapmışlar, mümin kafir, iman küfür konuları üzerinde durmuşlardır.
Adı geçen iki dine,günahın tanımını, özellliklerini ve çeşitlerini mukayeseli bir şekilde ele alan bu kitapta, günahlar hakkında pek çok soruya cevaplar bulabilirsiniz..