Unutmayalım ki Hak Teâlâ Hazretleri, Hz. Muhammed (s.a.s)`i en iyi bir şekilde eğitmiş, en güzel ahlâk ile donatmış, onun ahlâkî şahsiyetini kıyamete kadar gelecek Müslümanlar için örnek (Üsve-i Hasene) kılmıştır. Hz. Âişe, kendisine Resûlullah (as.)`ın ahlâkını soranlara: Onun ahlâkının Kur`an olduğunu söylemiştir. Ashâbtan Berâ (r.a.)`nın tespitine göre de Hz. Peygamber (as.), Simaca da, ahlâk itibariyle de insanların en güzeli idi. Resûl-i Ekrem (as.) gerçekten de Kur`ân-ı Kerîm`i en doğru anlayan ve en doğru yaşayandır. Bu sebeple İslâm âlimleri ona, Yaşayan Kur`an demişlerdir. Bu
Tükendi
Gelince Haber VerUnutmayalım ki Hak Teâlâ Hazretleri, Hz. Muhammed (s.a.s)`i en iyi bir şekilde eğitmiş, en güzel ahlâk ile donatmış, onun ahlâkî şahsiyetini kıyamete kadar gelecek Müslümanlar için örnek (Üsve-i Hasene) kılmıştır. Hz. Âişe, kendisine Resûlullah (as.)`ın ahlâkını soranlara: Onun ahlâkının Kur`an olduğunu söylemiştir. Ashâbtan Berâ (r.a.)`nın tespitine göre de Hz. Peygamber (as.), Simaca da, ahlâk itibariyle de insanların en güzeli idi. Resûl-i Ekrem (as.) gerçekten de Kur`ân-ı Kerîm`i en doğru anlayan ve en doğru yaşayandır. Bu sebeple İslâm âlimleri ona, Yaşayan Kur`an demişlerdir. Bu münasebetle Kur`ân-ı Mübîn`i anlamak, Resûl-i Müctebâ (s.a.s)`yı anlamak, Resûlullah (as.)`ın güzel ahlâkını örnek almak da Kur`ân-ı Hakîm`i anlamak demek olduğunda hiç şüphe yoktur. Bu münasebetle elinizdeki kitapta İslâm`ın toplum hayatına getirdiği ahlâkî değerler Hz. Muhammed (s.a.s)`in ahlâkî örnekliği merkeze alınarak işlenmiştir. Zira Siyer-i Nebî`nin insan ve topluma yansıması, Peygamber ahlâkının örnek alınması ve özümsenerek-içselleştirilerek günümüz şartlarında davranışa dönüştürülmesiyle mümkün olur...