Endülüs (iber yarım adası), hicri birinci asırda İslam ile şereflenmiş, müslümanların hakimiyetinde sekiz asır (91/710/897/1492) kalmıştır. İlk andan itibaren Endülüs’e Maliki fıkhı/imam-ı Malik’in Muvvata’sı girmiş Maliklik ve Muvvata’ya dayalı taassubi bir zihniyet yerleşmiştir.
Elinizdeki kitap, Maliki fıkhına/muvatta’ya dayalı taassubi zihniyet’in asırlarca devam ettiği Endülüs’ün altıncı/yedinci asırda yetiştirdiği İbn Halfun (ö,636) ile ilgilidir. ‘Münekkid’ ‘Hafız’ ‘Kadı’ İbn Halfün (ö.636) ; İmam-ı Malik, Buhari veMümlüm’in ricali başta olmak üzere, geneli ricali ile ilgili çok sayıda eser vermiştir. Nu kitapta İbn Halfün ‘un günümüze ulaşan eserleri bağlamında rivayetleri, faydalandığı kaynaklar, (biyografi yazmada ve cerh
Tükendi
Gelince Haber VerEndülüs (iber yarım adası), hicri birinci asırda İslam ile şereflenmiş, müslümanların hakimiyetinde sekiz asır (91/710/897/1492) kalmıştır. İlk andan itibaren Endülüs’e Maliki fıkhı/imam-ı Malik’in Muvvata’sı girmiş Maliklik ve Muvvata’ya dayalı taassubi bir zihniyet yerleşmiştir.
Elinizdeki kitap, Maliki fıkhına/muvatta’ya dayalı taassubi zihniyet’in asırlarca devam ettiği Endülüs’ün altıncı/yedinci asırda yetiştirdiği İbn Halfun (ö,636) ile ilgilidir. ‘Münekkid’ ‘Hafız’ ‘Kadı’ İbn Halfün (ö.636) ; İmam-ı Malik, Buhari veMümlüm’in ricali başta olmak üzere, geneli ricali ile ilgili çok sayıda eser vermiştir. Nu kitapta İbn Halfün ‘un günümüze ulaşan eserleri bağlamında rivayetleri, faydalandığı kaynaklar, (biyografi yazmada ve cerh/ta’dil’de) izlediği metod, yönelttiği tenkitler, nusha farklılıklarına işaretleri etraflı biçimde ele alınmıştır.