İnfak âyetleri hem Mekkî hem de Medenî sûrelerde gelmiştir. Allah yolunda yapılacak harcamaların öncelikle cihadı desteklediği düşünülebilir. Ancak Mekke döneminde inen ahkâm âyetlerine bakılacak olursa infak âyetlerinin, insana verilen değer yanında, toplumdaki ekonomik farklılıkların zengin-fakir sınıfları arasındaki uçurumun bir trajediye dönüştüğü gerçeğine işaretle sosyal adaletin sağlanması meselesini insanların gündemine getirmiş olduğu anlaşılır.
Farz olan harcamaların dışında kalan ve gönüllü bağış ifade eden harcamalar, toplumun inşasında ekonomik ve sosyal adaletin önemli bir dinamiğini oluşturur. Öncelikle, gönüllü harcamalar, gönülleri yapar ve onarır. Zira toplumun inşasını bireylerin gönüllerine girerek
gerçekle
Tükendi
Gelince Haber Verİnfak âyetleri hem Mekkî hem de Medenî sûrelerde gelmiştir. Allah yolunda yapılacak harcamaların öncelikle cihadı desteklediği düşünülebilir. Ancak Mekke döneminde inen ahkâm âyetlerine bakılacak olursa infak âyetlerinin, insana verilen değer yanında, toplumdaki ekonomik farklılıkların zengin-fakir sınıfları arasındaki uçurumun bir trajediye dönüştüğü gerçeğine işaretle sosyal adaletin sağlanması meselesini insanların gündemine getirmiş olduğu anlaşılır.
Farz olan harcamaların dışında kalan ve gönüllü bağış ifade eden harcamalar, toplumun inşasında ekonomik ve sosyal adaletin önemli bir dinamiğini oluşturur. Öncelikle, gönüllü harcamalar, gönülleri yapar ve onarır. Zira toplumun inşasını bireylerin gönüllerine girerek
gerçekleştirmek gerçek bir inşa faaliyetidir. Sadaka/gönüllü bağış, yapıcı ruhun dışa vurmuş şeklidir. Farz/vacip olan harcamaların dışında kalan bu harcamalar/sadakalar bireylere yönelik olduğu gibi toplumun ortak varlığı olan devlet için yapılan her tür harcamayı da ifade eder.