“İslâm ve Türk, iki terimdir, iki isimdir. Bu iki terim/isim; tarih içinde birbiri ile özdeşleşmiş, bütünleşmiş ve birinden bahsedilince diğeri hatırlanır olmuştur.
İslâm; insanlık ile başlayan, olgunlaşıp gelişen ve Kuran ile son şeklini alan dinin “özel adı”dır. Türk; kavramı ise Asya`da ve Doğu Avrupa`da yoğun olarak yaşamış/yaşamakta olan, dünyanın 5 kıtasında mensuplarına rastlanan, Türkçe`nin çeşitli lehçelerini konuşan soyu ve bu soyun değişik boylarına mensup kimseleri, 700-800 milyonluk Turanî kavimleri ifade etmektedir.
Tarih boyunca Türkler`deki din telakkisinin İslâmî bir çizgi
Tükendi
Gelince Haber Ver“İslâm ve Türk, iki terimdir, iki isimdir. Bu iki terim/isim; tarih içinde birbiri ile özdeşleşmiş, bütünleşmiş ve birinden bahsedilince diğeri hatırlanır olmuştur.
İslâm; insanlık ile başlayan, olgunlaşıp gelişen ve Kuran ile son şeklini alan dinin “özel adı”dır. Türk; kavramı ise Asya`da ve Doğu Avrupa`da yoğun olarak yaşamış/yaşamakta olan, dünyanın 5 kıtasında mensuplarına rastlanan, Türkçe`nin çeşitli lehçelerini konuşan soyu ve bu soyun değişik boylarına mensup kimseleri, 700-800 milyonluk Turanî kavimleri ifade etmektedir.
Tarih boyunca Türkler`deki din telakkisinin İslâmî bir çizgi takip ettiği ve İslâm`ı kabul etmeden önce Türkler`de varolan “Tek Tanrılı Din Anlayışı”n Tevhidî bir özellik gösterdiği dikkat çekmektedir. Türkler`in büyük çoğunluğunun, İslâm`ı din olarak kabul etmelerinde sahip oldukları bu “Tek Tanrı İnancı”nın etkisi yanında İslâm`ın ahlâk anlayışının, Tevhide aykırı olmayan örf ve âdete önem vermesinin, Türk Milleti`nin değer yargılarıyla örtüşmesinin rolü büyüktür.
Türk ile İslâm, uyumlu ikili olmuş; Türk denilince İslâm, İslâm denilince de Türk hatırlanmıştır. Bu uyumlu ikili de İslâm`ın Türk`ün varlığını devam ettirmesine ve Türk Milliyetçiliğine imkân vermesinin de rolü vardır. İslâm`ın dünya dini olup farklı kıtalara ulaşmasında da Türklerin katkısı çok büyüktür. Buna rağmen her dönemde İslâm adına Türk`e, Türklüğe ve Türk Milliyetçiliğine-bir kısmı bilerek, bir kısmı kasıtlı olarak- karşı çıkanlar da eksik olmamıştır. Bu kimseler, ısrarla İslâm`da Milliyetçiliğin özellikle Türk Milliyetçiliğinin olmadığını, olamayacağını ileri sürmüşlerdir.
Hem adı hem de işleniş tarzı itibariyle Türkiye`de olduğu gibi dünyada da hemen hemen tek sayılabilecek İslâm ve Türk Milliyetçiliği kitabı; bu kasıtlı yaklaşımlara cevap aramak, doğru bilgilerle okuyucuyu aydınlatmak ve “peşin bakışlar” üzerinde yeniden düşündürmek amacı taşımaktadır. Bunların başında da, “Aşure Aşı” misalı, ortak değerler ve ülküler etrafında oluşmuş “Millet/Türk Milleti” anlayışı gelmektedir. Türk Milleti anlayışımız; Türkiye`de yaşayan 82/83 milyonu kapsamaktadır.Bize göre Türkiye`deki 82/83 milyon Türk`tür ve Türk`ün değişik boylarıdır.