Elinizdeki çalışma bir oksidantializm örneğidir. Hıristiyanlık doktrinini ve bu doktrinin yarattığı zihni ilk kişilerin başladığı coğrafyadan başlayarak tahlil etmektedir. İnanç doktrini problemlerle dolu olan ve özellikle İslam dünyası ile ilişkileri her zaman şiddet formunda kendini gösteren Hıristiyanlığın günümüzdeki yapısını anlamak bu tarihsel kökleri deşifre etmekle mümkündür.
- Prof. Dr. Şaban Ali Düzgün
Müslümanlarla, Hıristiyanlar arasındaki teolojik ilişkilerin erken dönemine ait bu araştırmayla elde ettiğimiz bulgular güncel yansımaları açısından değerlendirildiğinde şu sonuç ulaşmak müm
Tükendi
Gelince Haber VerElinizdeki çalışma bir oksidantializm örneğidir. Hıristiyanlık doktrinini ve bu doktrinin yarattığı zihni ilk kişilerin başladığı coğrafyadan başlayarak tahlil etmektedir. İnanç doktrini problemlerle dolu olan ve özellikle İslam dünyası ile ilişkileri her zaman şiddet formunda kendini gösteren Hıristiyanlığın günümüzdeki yapısını anlamak bu tarihsel kökleri deşifre etmekle mümkündür.
- Prof. Dr. Şaban Ali Düzgün
Müslümanlarla, Hıristiyanlar arasındaki teolojik ilişkilerin erken dönemine ait bu araştırmayla elde ettiğimiz bulgular güncel yansımaları açısından değerlendirildiğinde şu sonuç ulaşmak mümkün görünmektedir: Tarihsel tecrübe, Hıristiyanların İslam´a ve Müslümanlara bakışında o günden bugüne hiçbir değişikliğin olmadığını göstermektedir.
Dün Yuhanna, Theodara Ebu Kurra, Nicetas ya da herhangi bir Hıristiyan ilahiyatçının, İslam, Kur´an ve Hz. Muhammed hakkında ileri sürdükleri iddialar bugün farklı şekillerde ama aynı içerik korunarak dillendirilmektedir. Papa 16. Benedikus´un, Bizans İmparatoru 2. Manuel Paleologos´dan aktardığı; Bana Muhammed´in ne gibi yenilik getirdiğini gösterin. Orada hep şeytani ve insanlık dışı şeyler bulacaksınız. Dini kılıç zoruyla yayması gibi şeklindeki sözleri aynı içeriğe sahiptir. Yine Danimarka´da yayımlanan karikatürler dünün Hıristiyan ilahiyatçıların İslam hakkındaki asılsız iddialarının karikatürize edilmiş halinden başka bir şey değildir.