Elinizdeki eser Sadrâ’nın irfanî kitaplarından biridir. Ancak bu kitabı sıradan bir tasavvuf kitabı olmaktan öte türünün seçkin, farklı ve değerli bir ferdi kılan şey; tam bir tasavvuf metafiziği inşa etme yönünde bir özelliğe sahip olmasıdır. Belki bu yönden eser, Sadreddin Konevî’nin eserleri ile mukayese edilebilir. Zaten eser Konevî çizgisinde inşa edilmiş olduğundan Konevî’ye ait uzun alıntılar ihtiva etmektedir.
Kitabın iki esas meselesi vardır: birincisi varlık, ikincisi ise birlik/tevhid. Ayrıca Sadrâ, tevhid meselesine İşrâkî açıdan da bakmıştır. Bu anlamda kitap tam bir monoteist felsef&i
Tükendi
Gelince Haber VerElinizdeki eser Sadrâ’nın irfanî kitaplarından biridir. Ancak bu kitabı sıradan bir tasavvuf kitabı olmaktan öte türünün seçkin, farklı ve değerli bir ferdi kılan şey; tam bir tasavvuf metafiziği inşa etme yönünde bir özelliğe sahip olmasıdır. Belki bu yönden eser, Sadreddin Konevî’nin eserleri ile mukayese edilebilir. Zaten eser Konevî çizgisinde inşa edilmiş olduğundan Konevî’ye ait uzun alıntılar ihtiva etmektedir.
Kitabın iki esas meselesi vardır: birincisi varlık, ikincisi ise birlik/tevhid. Ayrıca Sadrâ, tevhid meselesine İşrâkî açıdan da bakmıştır. Bu anlamda kitap tam bir monoteist felsefî anlayış üzere yazılmıştır, denebilir.