Mafya nedir? “Her şeyden önce bir devlet modelidir. Tıpkı devlet gibi büyük paralara hükmeder, silahlıdır, içine girip çıkmak kurallara bağlıdır, hiyerarşiktir, istediğini yaptırmak için zora başvurabilir, kendi hukuku vardır.” Bir başka soru mafya nerededir? Yanıtı her yerde ve her şeyde, sanatta da!
Kaos Çocuk Parkı dergisi bu sayıda ‘mafya, siyaset ve sanatı konu ediniyor. Dosya konusuyla ilgili aynı başlık altında Temel Demirel mafya, siyaset ve sanat konularını günceli de kapsayan genişlikte ele alıyor. Halim Şafak “Birlikte Yaşama Arzusu Gruplar, Cemaatler ve Çeteler” başlıklı yazısı ile dünden bugüne edebiyat
Tükendi
Gelince Haber VerMafya nedir? “Her şeyden önce bir devlet modelidir. Tıpkı devlet gibi büyük paralara hükmeder, silahlıdır, içine girip çıkmak kurallara bağlıdır, hiyerarşiktir, istediğini yaptırmak için zora başvurabilir, kendi hukuku vardır.” Bir başka soru mafya nerededir? Yanıtı her yerde ve her şeyde, sanatta da!
Kaos Çocuk Parkı dergisi bu sayıda ‘mafya, siyaset ve sanatı konu ediniyor. Dosya konusuyla ilgili aynı başlık altında Temel Demirel mafya, siyaset ve sanat konularını günceli de kapsayan genişlikte ele alıyor. Halim Şafak “Birlikte Yaşama Arzusu Gruplar, Cemaatler ve Çeteler” başlıklı yazısı ile dünden bugüne edebiyat ortamındaki ilişkilere, bu ilişkilerin belirleyiciliğini farklı yönlerden irdeliyor.. Halit Payza romanda ve diğer sanatlarda mafyalaşmayı, batı dünyasının sanat tarihinin en tanınmış ve en etkili şahsiyetlerinden biri olan Van Gogh özeli üzerinden işliyor. Mesut Kara sinemada mafya üzerinde dururken, Işıl Ezgi Çelik “Şairin Paradoksu” yazısıyla konuyu ele alıyor.
Sayıda Muhammed Münzevi’nin “Robotça Pek Robotça” kitabı üzerine Aneta Emilova ile söyleşisi, Özlem Keskin’in “Denizkızı” öyküsü, Osman Tuğlu’nun Eliot çevirisi “ Muamma Kedi” var. Ayrıca Müslüm Çizmeci, Ali Fırat Akdemir, Salih Yıldırım, Eren Şahin, M. İnan Filiz, Gizem Altınordu, Umut Yalım, Memozan, Göktürk Yaşar şiirleriyle yer alıyor.