Menü
Hesabım
Sepetim

Kendini Nasıl Bilirsin?

Üretici Liste Fiyat
270,00
183,60
Yorum Yap
Listeye Ekle
Öne Çıkan Bilgiler

Kur’an’da en kısa üç sûreden biri olan Sûre-i Asr, insanı tarif etmektedir. İnsana ait tüm gerçekler bu üç âyet içinde eksiksiz ifadesini bulmaktadır. Sûre-i Asr, insan hakkında Cenâb-ı Hakk`ın temel bir tanımıdır. Bir anlamda insanlığın bütün problemlerini özetleyen bir hikmetler demetidir. Sûre-i Yûsuf`ta ayrıntılı bir biçimde insanın psikolojik yapısı, davranışları, Allah`a yakîn olması bakımından yapması lazım gelen nefis mücadeleleri anlatılmıştır.
Sûre-i Yûsuf, insanın esrarını, insan gerçeğini kat kat ve derinlemesine anlatırken, onu enfüsî

Kendini Nasıl Bilirsin? Hakkında Bilgiler
Türü : Kuran ve Kuran Üzerine
Kapak : Ciltsiz
Sayfa Sayısı : 334
ISBN : 9786258185386
Basım Yılı : 2024
Kağıt Tipi : 2. Hamur

Tükendi

Gelince Haber Ver

Kur’an’da en kısa üç sûreden biri olan Sûre-i Asr, insanı tarif etmektedir. İnsana ait tüm gerçekler bu üç âyet içinde eksiksiz ifadesini bulmaktadır. Sûre-i Asr, insan hakkında Cenâb-ı Hakk`ın temel bir tanımıdır. Bir anlamda insanlığın bütün problemlerini özetleyen bir hikmetler demetidir. Sûre-i Yûsuf`ta ayrıntılı bir biçimde insanın psikolojik yapısı, davranışları, Allah`a yakîn olması bakımından yapması lazım gelen nefis mücadeleleri anlatılmıştır.
Sûre-i Yûsuf, insanın esrarını, insan gerçeğini kat kat ve derinlemesine anlatırken, onu enfüsî mânânın sırrı içinde gizlemiştir. Tasavvuf konusunda yazılmış eserler, Sûre-i Yûsuf’un insanı tanımladığını dile getirir. Hatta mânâ ilminde şöyle bir kural vardır: “Bir konuyu anlayıp çözemiyorsanız Sûre-i Yûsuf’a başvurunuz.”
Hz. Yûsuf’un kıssası, insanın on dokuz özelliğinin yapısal ve fonksiyonel tüm gerçeklerini hem dış mânâların bize verdiği emirlerle hem de bu özelliklere ışık tutan her bir ilâhî emirle açıklamaktadır.
***
İnsanoğlunun yaratılış sebebi, hadîs-i kudsîde belirtildiği üzere yaratanı olan “Allah Zü’l-Celâl’i tanımak ve sevmektir.” Bunun gerçekleşmesi, varlıkta yaratandan başka hiçbir şeyin olmadığını idrak ederek, “ben” ve “benim” kavramlarından tamamen vazgeçmekle; ötekileştirilmiş olanı yok ederek vahdet şuuruna ermekle olur. Kur’ân-ı Kerîm tümü ile bize bunu işaret etmektedir. Resûlullah Efendimiz’e teklif edilen “oku” emrinin anlamı budur, yani eşyanın hakikatinin ve sistemin okunmasıdır. 
                                                                                                                                                          Ahmet Özhan 

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.