Köpekler İçin Gece Müziği’nde Filiz ile Tarık yollarını kaybederek aralarına düştükleri kişilerin ve hayvanların (Murat, Hızır, Kara Zühre, Avcıatmaca, Timsah, Kahve, Akçatopal, Deli Fahri, Tozşeker) yanı sıra yağmurun, güneşin, rüzgârın, ağacın, taşın yarattığı bir tekinsizliği yaşarlar.
Faruk Duman, edebiyatını insan-doğa bağlamında geliştiren, ölü-doğayı dirilten bir yazar. Ormanın romanını kurar, kırın dilini araştırır, insanın iç sesini yankılar. Hayvanla insanı, anlatısının başkişisi doğanın önünde eşitler. Masalın içinde polisiye romanların sürükleyiciliğini yaratır.
Selim İleri’nin, “Her sözc&u
Tükendi
Gelince Haber VerKöpekler İçin Gece Müziği’nde Filiz ile Tarık yollarını kaybederek aralarına düştükleri kişilerin ve hayvanların (Murat, Hızır, Kara Zühre, Avcıatmaca, Timsah, Kahve, Akçatopal, Deli Fahri, Tozşeker) yanı sıra yağmurun, güneşin, rüzgârın, ağacın, taşın yarattığı bir tekinsizliği yaşarlar.
Faruk Duman, edebiyatını insan-doğa bağlamında geliştiren, ölü-doğayı dirilten bir yazar. Ormanın romanını kurar, kırın dilini araştırır, insanın iç sesini yankılar. Hayvanla insanı, anlatısının başkişisi doğanın önünde eşitler. Masalın içinde polisiye romanların sürükleyiciliğini yaratır.
Selim İleri’nin, “Her sözcüğü özenle seçilmiş, dili, anlatımı yalın, duru; gerilimi yüksek; her an gerçekliğe dönüşebilecek bir kara masal!” dediği Köpekler İçin Gece Müziği edebiyatın bir dil, organik bir dil yaratma işi olduğunu güçlü bir biçimle duyuruyor.