2010 yılında TRT televizyon kanallarında gösterilen Sarayın İncisi adlı dizi ile tanıdık Asya kültürünü. Daha öncesinde Japon ve Çin filmleri hayatımıza yer etmişti ama Kore`yi savaşa giden dedelerimizden dinlediğimiz kadar biliyorduk. 2012 yılında koreli bir sanatçının Türkiye`ye gelmesi ve Cumhurbaşkanı ile görüşmesi ile de daha sık duyduk Hallyu denilen kelimeyi. Belli bir kitleye sahip olan bu kültür daha sonraları Kore severlerin de çabalarıyla hayatımıza iyice girmiş oldu.
Diziler, filimler, müzikler son olarak Ayla filmi... Kore dalgası veya Kore ateşi olarak anılan Hallyu, G. Kore kültür endüstrisi eliyle yaratılmış çok bileşenli ve boyutlu bir popüler kültür fenomeni olarak 21. Yüzyılın sanal ortamında ortaya çıktı. Güney
Tükendi
Gelince Haber Ver2010 yılında TRT televizyon kanallarında gösterilen Sarayın İncisi adlı dizi ile tanıdık Asya kültürünü. Daha öncesinde Japon ve Çin filmleri hayatımıza yer etmişti ama Kore`yi savaşa giden dedelerimizden dinlediğimiz kadar biliyorduk. 2012 yılında koreli bir sanatçının Türkiye`ye gelmesi ve Cumhurbaşkanı ile görüşmesi ile de daha sık duyduk Hallyu denilen kelimeyi. Belli bir kitleye sahip olan bu kültür daha sonraları Kore severlerin de çabalarıyla hayatımıza iyice girmiş oldu.
Diziler, filimler, müzikler son olarak Ayla filmi... Kore dalgası veya Kore ateşi olarak anılan Hallyu, G. Kore kültür endüstrisi eliyle yaratılmış çok bileşenli ve boyutlu bir popüler kültür fenomeni olarak 21. Yüzyılın sanal ortamında ortaya çıktı. Güney Kore`nin kültürünün önemli ölçüde yayılmasını ve ünlenmesini sağladı. Dizilerle başlayan ve hızla artan bu başarıyı kısa süre sonra filmler, popüler müzik, yemekler ve Kore dili öğrenimi takip etti. Popülaritesi ise dünyanın hemen her yerinde yükselmeye devam ediyor. Son kertede Hallyu dizilerini, G. Kore kültür endüstrisinin yarattığı büyüleyici, maniple edici medya içerikleri olarak ele almak mümkün.
Bu kitap, genelde Hallyu`nun özelde Hallyu dizilerinin özünde bir kültür endüstrisi, popüler kültürel ürün olduğu gerçeğinden hareketle bir arka plan çözümlemesi yapmaya çalışarak Hallyu fenomenini, Hallyu dizileri örneğinde Türk izleyicileri merkezli; onların güzünden üretici-nesne-tüketici ilişkisi bağlamında anlamaya çalışmaktadır. Asıl olarak da, söz konusu dizilerin izleyici tarafından alımlanmasına, onların Hallyu dizilerini izleme deneyimini nasıl anlamlandırdıklarına ve nihayet bu deneyimin onlar üzerindeki etkilerine ve izleyicinin içine daldığı bu dünyayı yorumlama biçimine odaklanmıştır.