Geçmişte tragedyalar, Haçlılar, oryantalistler ve karikatürler aracılığıyla ötekileştirilmiş olan Doğu toplumu ve İslam medeniyeti, günümüzde ise simge ve sembollerin istilasına uğramış ve "sosyopsikolojik" soykırıma maruz bırakılmıştır. Simge ve semboller, görsel bir öğrenme modeli sunması, pratikliği, etkisi ve açık uçlu özellikleri itibarıyla basınyayın organlarının önemli bir subliminal mesaj kaynağıdır. Bu durum ayrıca ``Söz uçar yazı kalır.`` düsturunu modernize ederek ``Yazı uçar sembol kalır.`` formatında bize sunmuştur. Batı dünyası söz konusu bu durumu, kadim İslamofobik ve oryantalist gayeleri
Tükendi
Gelince Haber VerGeçmişte tragedyalar, Haçlılar, oryantalistler ve karikatürler aracılığıyla ötekileştirilmiş olan Doğu toplumu ve İslam medeniyeti, günümüzde ise simge ve sembollerin istilasına uğramış ve "sosyopsikolojik" soykırıma maruz bırakılmıştır. Simge ve semboller, görsel bir öğrenme modeli sunması, pratikliği, etkisi ve açık uçlu özellikleri itibarıyla basınyayın organlarının önemli bir subliminal mesaj kaynağıdır. Bu durum ayrıca ``Söz uçar yazı kalır.`` düsturunu modernize ederek ``Yazı uçar sembol kalır.`` formatında bize sunmuştur. Batı dünyası söz konusu bu durumu, kadim İslamofobik ve oryantalist gayeleri için bulunmaz bir yöntem olarak değerlendirmiş ve sembolleri istismar etmiştir. İslamofobik Batı zihniyetinin fail, basının ise araç olduğu bu olay örgüsünde simgeler ve semboller kriminalize edilmiştir.
Farklı sosyopolitik ve dinî altyapıya sahip Batı dünyasının iki ülkesindeki -Almanya ve Polonya- 8 popüler basın yayın organında yapılan araştırmada toplam 17 farklı İslamofobik sembol tespit edilmiştir Bu sembollerin ortak yönü ise İslam`ı ve Müslümanları içeren sözde olumlu veya olumsuz haberlerde mükerreren kullanılmaları ve farklı birçok dijital mecraya da kolayı satın aldırıyor olmalarıdır. Kullanılan bu 17 sembolün bir başka özellikleri ise Popüler kültürde korku, panik ve endişe içeren görsel niteliklere sahip olmaları ve birçok platformda da bu şekilde konumlandırılmalarıdır.