Hiçbir kitap Kur`an`ın önüne geçirilemeyeceği gibi, eşdeğer olmaya da müstehak değildir. Elinizdeki çalışma, okuyucularını Kur`an`a yönelttiği, o tükenmeyen hazineyi anlayıp kavramalarına hizmet ettiği ve bu bağlamda bir kılavuzlukta bulunabildiği oranda `kıymet` ifade eder; hazırlayanlar da o oranda bahtiyarlık duyarlar.
Kitap dört bölümden oluşmaktadır:
ilk bölümde, Kur`an ayetlerinden yola çıkılarak Kur`an`ın nasıl bir kitap olduğu ve bu ilahı Kitab`ın ne gibi özelliklere sahip bulunduğu ortaya koyuluyor. Bu bölüm, bir anlamda okuyucunun Kur`an`la tanıştırılmasını amaçlıyor.
ikinci bölüm, özellikle ülkemizde Kur`an`ın "anlaşıl(a)maz bir kitab" ya da "uzmanların anlayabileceği türden bir kitab" olduğunu söyleyenle
Tükendi
Gelince Haber VerHiçbir kitap Kur`an`ın önüne geçirilemeyeceği gibi, eşdeğer olmaya da müstehak değildir. Elinizdeki çalışma, okuyucularını Kur`an`a yönelttiği, o tükenmeyen hazineyi anlayıp kavramalarına hizmet ettiği ve bu bağlamda bir kılavuzlukta bulunabildiği oranda `kıymet` ifade eder; hazırlayanlar da o oranda bahtiyarlık duyarlar.
Kitap dört bölümden oluşmaktadır:
ilk bölümde, Kur`an ayetlerinden yola çıkılarak Kur`an`ın nasıl bir kitap olduğu ve bu ilahı Kitab`ın ne gibi özelliklere sahip bulunduğu ortaya koyuluyor. Bu bölüm, bir anlamda okuyucunun Kur`an`la tanıştırılmasını amaçlıyor.
ikinci bölüm, özellikle ülkemizde Kur`an`ın "anlaşıl(a)maz bir kitab" ya da "uzmanların anlayabileceği türden bir kitab" olduğunu söyleyenlere karşı bizzat Kur`an`dan derlenen bir cevap niteliği taşıyor. Bu bölümde Kur`an`ın gayet kolay, basitleştirilmiş, anlaşılabilir bir kitab olduğu ve onu anlamanın "farziyeti" ele alınıyor.
Üçüncü bölümde, bu "anlaşılması kolay" kitabın nasıl ve hangi ilkeler göz önünde tutularak okunması gerektiği, yine Kur`an ayetlerinden yola çıkılarak inceleniyor. Bu bölüme, bir bakıma "Kur`an`ı gereği gibi okuma ve doğru anlama kılavuzu" olarak da bakılabilir.
Dördüncü bölüm ise, İslam ümmetinin uzun süredir yaşadığı problem ve sıkıntıların kaynağında Kur`an`ın "terkedilmiş" ve pratik hayatın dışında bırakılmış bir kitab haline getirilmesinin yattığı tesbitinden hareketle "yeniden Kur`an`a dönme" zaruretine dikkat çekmektedir. Bu bağlamda Kur`an`la ilişkimizin, daha doğrusu Kur`an`a karşı tavrımızın nasıl olması ve nasıl olmaması gerektiğini ele almaktadır. Bir başka deyişle, "Kur`an`a karşı görev ve sorumluluklarımız nelerdir?" sorusunun cevabı aranmaktadır bu son bölümde. .