Fârâbî, mantığa başlamak için gerekli olan hazırlık aşamasında, beş tümel ve aralarındaki ilişkilerin incelendiği Eisagoge bahislerini yeterli görmez; buna ek olarak lafız ve lafız türleri, tasdik çeşitleri, kıyas ve kıyasa dayalı sanatlar, mantık-gramer ilişkisi ve lafızların delaleti gibi birtakım konularla, önce-sonra, bizzat-bilaraz, küllî-şahsî gibi birtakım kavramların da öğrenciye tanıtılmasını öngören daha kapsamlı bir hazırlık eğitiminin gerekli olduğunu düşünür. Bu kitapta Farabi’nin bu konulara tahsis ettiği et-Tavtıa, el-Fusûlü’l-Hamse ve Kitâbu Îsâgûcî ey el-Medhal adlı çalışmaları dilimize çevrilerek metinleriyle birlikte bir araya getirildi. Bunlara mantığın amacı, konusu, önemi, faydası, parçaları vs. hakkında genel bilgi
Tükendi
Gelince Haber VerFârâbî, mantığa başlamak için gerekli olan hazırlık aşamasında, beş tümel ve aralarındaki ilişkilerin incelendiği Eisagoge bahislerini yeterli görmez; buna ek olarak lafız ve lafız türleri, tasdik çeşitleri, kıyas ve kıyasa dayalı sanatlar, mantık-gramer ilişkisi ve lafızların delaleti gibi birtakım konularla, önce-sonra, bizzat-bilaraz, küllî-şahsî gibi birtakım kavramların da öğrenciye tanıtılmasını öngören daha kapsamlı bir hazırlık eğitiminin gerekli olduğunu düşünür. Bu kitapta Farabi’nin bu konulara tahsis ettiği et-Tavtıa, el-Fusûlü’l-Hamse ve Kitâbu Îsâgûcî ey el-Medhal adlı çalışmaları dilimize çevrilerek metinleriyle birlikte bir araya getirildi. Bunlara mantığın amacı, konusu, önemi, faydası, parçaları vs. hakkında genel bilgiler ihtiva eden iki metin daha ilave edildi: Bunlardan biri İhsâu’l-Ulûm’un Mantık İlmi Üzerine başlığını taşıyan ikinci bölümü, diğeri de et-Tenbîh alâ Sebîli’s-Saâde’nin mantığa tahsis edilen son kısmıdır.