El-Keşşî’nin (ö.1222?) Hadâiku’l-Hakâik’i İbn Sînâ’nın el-İşârât’ının tasnif geleneğine tabi olarak üç kitaptan oluşmaktadır: Birincisi, mantık; ikincisi tabiat (fizik); üçüncüsü ise ilâhiyyât (metafizik)tir. Biz daha önce Hadâiku’l-Hakâik’in mantık kitabının tasavvurlar bölümünü yüksek lisans, tasdikler bölümünü ise doktorada çalışmış ve her iki tez çalışmasının ekinde mantık kitabının eleştirmeli metin ve dilimize çevirisini yapmıştık. Bu kitapta fayda temin edeceği ümidiyle bir b&uu
Tükendi
Gelince Haber VerEl-Keşşî’nin (ö.1222?) Hadâiku’l-Hakâik’i İbn Sînâ’nın el-İşârât’ının tasnif geleneğine tabi olarak üç kitaptan oluşmaktadır: Birincisi, mantık; ikincisi tabiat (fizik); üçüncüsü ise ilâhiyyât (metafizik)tir. Biz daha önce Hadâiku’l-Hakâik’in mantık kitabının tasavvurlar bölümünü yüksek lisans, tasdikler bölümünü ise doktorada çalışmış ve her iki tez çalışmasının ekinde mantık kitabının eleştirmeli metin ve dilimize çevirisini yapmıştık. Bu kitapta fayda temin edeceği ümidiyle bir bütün olarak mantık kitabının eleştirmeli metin ve çevirisini ilgililerine ulaştırmak istedik. Bu çalışmada ihtisas alanımızın sınırlarını gözeterek tabiat (fizik) ve ilâhiyyât (metafizik) kitaplarını dışarıda bıraktık. Hadâiku’l-Hakâik’in mantık bölümünün daha önceki mantık eserlerinde bulunmayan ayırıcı özelliklerinden biri önermeler konusunu Övülen Bilgiler ve Ahlak İlmi isimli iki inceleme ile bitirmiş olması, dahası mantıktan yararlanabilmek için ‘övülen bilgileri’ övülen bilgilerden de faydalanabilmek için ‘ahlak ilmi’nin bilinmesi gerektiğini vurgulamış olmasıdır.