Merve Dedeoğlu’nun “Piyano için 5 Parça” isimli piyano albümü 2004 yılında bestelenmiştir. Tonal materyalin kullanıldığı bu beş parçada akorlar genel olarak işlevsellikleri dışında kullanılmıştır.
Albümde yer alan 5 parça bir süit olarak ele alınabileceği gibi, ayrı ayrı da düşünülebilir. Bu eserdeki işlevsellikleri dışında kullanılan tonal materyal yaklaşımla birlikte besteci, zengin bir armonik dil geliştirmiştir. Müzik cümlelerinin gelişim ve sonuçlanmalarındaki beklenmeyen ezgisel ve armonik yürüyüşler, eserleri dinleyici için sürprizlere a&c
Tükendi
Gelince Haber VerMerve Dedeoğlu’nun “Piyano için 5 Parça” isimli piyano albümü 2004 yılında bestelenmiştir. Tonal materyalin kullanıldığı bu beş parçada akorlar genel olarak işlevsellikleri dışında kullanılmıştır.
Albümde yer alan 5 parça bir süit olarak ele alınabileceği gibi, ayrı ayrı da düşünülebilir. Bu eserdeki işlevsellikleri dışında kullanılan tonal materyal yaklaşımla birlikte besteci, zengin bir armonik dil geliştirmiştir. Müzik cümlelerinin gelişim ve sonuçlanmalarındaki beklenmeyen ezgisel ve armonik yürüyüşler, eserleri dinleyici için sürprizlere açık hale getirmektedir. Özellikle beşinci parçada sıklıkla değişen armonik yapı, esere yoğun bir ifade gücü katmaktadır. Armonik yapının zenginliğine önem veren bestecinin canlı ve göz alıcı armonik arka planı, eserin başından sonuna kadar dikkat çekmektedir.
Onur Özmen
* * *
“Piyano için 5 Parça”nın tamamı 22 Kasım 2004 tarihinde Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Kompozisyon ve Orkestra Şefliği Ana Sanat Dalı Konserinde Ece Özdeniz tarafından seslendirilmiştir.