İnsanoğlu kendi doğası içerisinde mekanik olmayan özel bir ruh yapısına sahiptir. Sahip olduğu bu özel yapı kendisini diğer canlılardan ayırmaktadır. Düşünmek, üretmek, çözüm bulmak, haz almak insanın karakteristik özelliklerindendir. İnsan anatomik açıdan maddesel bir forma sahip olsa da düşünsel ve hissel bağlamda özel bir yapıyla donanmıştır. Ruh ve akıl işte insanı tüm varlıklardan ayıran en önemli ögeler… insan oğlu yaşamını idame ettirmek için ortaya koyduğu maddi yapılar yanında ruhunu ve estetik hazzını da doyurmaktadır. Estetik hazzını insanın duygu ve düşüncelerini ahenkli bir şekilde a
Tükendi
Gelince Haber Verİnsanoğlu kendi doğası içerisinde mekanik olmayan özel bir ruh yapısına sahiptir. Sahip olduğu bu özel yapı kendisini diğer canlılardan ayırmaktadır. Düşünmek, üretmek, çözüm bulmak, haz almak insanın karakteristik özelliklerindendir. İnsan anatomik açıdan maddesel bir forma sahip olsa da düşünsel ve hissel bağlamda özel bir yapıyla donanmıştır. Ruh ve akıl işte insanı tüm varlıklardan ayıran en önemli ögeler… insan oğlu yaşamını idame ettirmek için ortaya koyduğu maddi yapılar yanında ruhunu ve estetik hazzını da doyurmaktadır. Estetik hazzını insanın duygu ve düşüncelerini ahenkli bir şekilde aktardığı sanat ile yapmaktadır. Sanat hem bilim ışığında ilerlemiş hem de siyasi, ekonomik, toplumsal, bireysel etkilerle boy almıştır. Bu kitapta sanatın çeşitli formlarını ve savlarını anlatan akademik çalışmalar bulunmaktadır. Sanat ve akademik dünyaya fayda getirmesi dileğiyle
BÖLÜM 1 Mimarinin Resim Sanatına Etkisi ve Eserlerinde Mimari Unsur Kullanan Sanatçı Örneklemleri
BÖLÜM 2 Dijital Sanatta Oluşturulan Veri Tabanları ve Yapay Zeka Uygulamaları
BÖLÜM 3 Fahrettin Geçen Portrelerinde Rembrandt Işığı Etkisi
BÖLÜM 4 Eserlerinde Taille - Douce Tekniğini Kullanan Sanatçılar
BÖLÜM 5 Batı Resim Sanatında Doğu Etkileri: Alfred Julıo Jensen
Mural’ın Eserlerindeki Çin Sayı Sisteminin Etkisi
BÖLÜM 6 Erwin Panofsky’nin İkonoloji ve İkonografik Eleştiri
Yöntemi Bağlamında Bir Sanatçı Örneği: Ümit Parsıl
BÖLÜM 7 Tazminat ve Meşrutiyet Dönemi’nde Resim Eğitimi Veren İlk Kurumlar
BÖLÜM 8 Yeni Nesnelliğin Doğuşu I. Dünya Savaşı
BÖLÜM 9 Primitif Sanatta Dışavurum ve Bilinçaltının Yaratıcılığı
BÖLÜM 10 Antoni Tapies’in Eserlerindeki Yumuşak Güç ve İdeolojik Söylem
BÖLÜM 11 Tehachapi Kaliforniya Ceza İnfaz Kurumunda Benzersiz Bir Sanat Projesi
BÖLÜM 12 Soyut Sanatın Türk Resmine Yansımaları ve Adnan Çoker Örneği
BÖLÜM 13 Eserlerinde Geleneksel Formları Kullanan Türk Ressamları