Bu kitapta okuyuculara, psikoloji, epistemoloji, estetik bilim ve fenomenoloji üzerine çalışmaları olan Alman filozof Moritz Geiger’in estetik alanındaki incelemeleri sunuluyor. Öğrencisi olduğu Husserl’dan etkilenen Geiger, estetik problemlere fenomenolojik bir bakış açısı ile yaklaşıyor. Geiger’in yazı kalıntılarının bir derleme olarak özgün bir çalışma haline getirildiği bu kitap, alana merakı olan veya sanatın felsefi temellerini daha derinlemesine öğrenmek isteyen herkese yazarın eşsiz içgörüleriyle yardımda bulunuyor.
Kitabın temelinde Geiger’in tek tek çözümlediği sorular yatıyor: Sanat ge
Tükendi
Gelince Haber VerBu kitapta okuyuculara, psikoloji, epistemoloji, estetik bilim ve fenomenoloji üzerine çalışmaları olan Alman filozof Moritz Geiger’in estetik alanındaki incelemeleri sunuluyor. Öğrencisi olduğu Husserl’dan etkilenen Geiger, estetik problemlere fenomenolojik bir bakış açısı ile yaklaşıyor. Geiger’in yazı kalıntılarının bir derleme olarak özgün bir çalışma haline getirildiği bu kitap, alana merakı olan veya sanatın felsefi temellerini daha derinlemesine öğrenmek isteyen herkese yazarın eşsiz içgörüleriyle yardımda bulunuyor.
Kitabın temelinde Geiger’in tek tek çözümlediği sorular yatıyor: Sanat gerçekten kendi özüne sahip midir? Sanatta öznelin rolü nedir? Geiger bu sorulara fenomenolojik bir araştırmanın niteliğiyle yanıt veriyor.
Klaus Berger’in derlediği metinler öznel ile nesnelin, zevk ve keyfin, bireyin hissettikleri ile eylediklerinin ve bakış açılarının farkının estetik alandaki yerini okuyucuya gösteriyor. Dışsal ve içsel yoğunlaşma, derinlik ve yüzey etkileri, olgu ve değer gibi kavramlar ayrı bölümlerde açıklanarak anlaşılması rahat bir kitabın basamaklarını oluşturuyor.
Sanatın özüne inmeyi, onu dıştan ve içten kavramayı, onu her bir ruhun gözleriyle görmeyi öğreten bu eser, Moritz Geiger’in mirasını yaşatmaya devam ediyor.