Yeme - içme denilen şeyler, biyolojik gereksinimleri karşılamanın çok ötesinde, toplum yaşamının birtakım kodlarını taşır. İnsanların yaşamını şekillendirir hepsi. Bakış açıları, yargılar, kutsallaştırmalar, mahkûm etmeler, derin ve canlı bir kaynağın varlığına götürüyor bizi. Bu kaynak o kadar canlı ve insanîdir ki, insanların bir bölümü için *kutsal*, başka bir bölümü için *yasak* oluşu başka nasıl açıklanabilir? Bu kodlar karmaşasının *içme* bölüğü, *yeme* bölüğü ile iç içe olmakla birlikte bağımsızdır da. Bu kitapla belirli bir bölgede, şarabın binlerce yıllık bir alışkanlıklar, inançlar, tutkular, reddiyeler ile gerçeğinin ve bugüne yansımasının ancak bir bölümü anlaşılmaya çalışılıyor. Çıkarılan sonuç ne olursa olsun, gerçek ortada
Tükendi
Gelince Haber VerYeme - içme denilen şeyler, biyolojik gereksinimleri karşılamanın çok ötesinde, toplum yaşamının birtakım kodlarını taşır. İnsanların yaşamını şekillendirir hepsi. Bakış açıları, yargılar, kutsallaştırmalar, mahkûm etmeler, derin ve canlı bir kaynağın varlığına götürüyor bizi. Bu kaynak o kadar canlı ve insanîdir ki, insanların bir bölümü için *kutsal*, başka bir bölümü için *yasak* oluşu başka nasıl açıklanabilir? Bu kodlar karmaşasının *içme* bölüğü, *yeme* bölüğü ile iç içe olmakla birlikte bağımsızdır da. Bu kitapla belirli bir bölgede, şarabın binlerce yıllık bir alışkanlıklar, inançlar, tutkular, reddiyeler ile gerçeğinin ve bugüne yansımasının ancak bir bölümü anlaşılmaya çalışılıyor. Çıkarılan sonuç ne olursa olsun, gerçek ortada ve var olmaya devam edecek gibi gözüküyor. Bütün bunlardan da bize kalan *keyif alma* kısmı olmalı veya daha doğru deyişle geçmişten gelenler bugünkü yaşamımızı daha *keyifli* kılmaya katkıda bulunmalıdır.