Şehrezuri’nin (ö. 1288) İslam felsefesindeki rolü ifade edilirken, Sühreverdi’nin (ö. 587/1191) önemli bir yorumcusu ve İşraki felsefenin temel karakterine bağlı bir düşünür olduğu vurgusu öne çıkmaktadır. Onun "eş-Şeceretü’l-İlahiyye" adlı eserinde, geçmiş felsefi akımlara dair verdiği bilgiler, felsefe çevrelerinde üretilen bilgilerden yakinen haberdar olduğunu göstermektedir. Özellikle İşrakiliğin tasavvufi ve metafizik yönüyle ilgili yaptığı değerlendirmeler dikkat çekici bulunmuştur. Şehrezuri’nin İşrakiliğe dair yorumları ve anlayışı, özellikle de "eş-Şeceretü’l-İlahiyye" adlı eserindeki metafizikle ilgili değerlendirmeleri, İslam felsefesindeki en kapsamlı metafizik incelemelerden birisi olarak ifade edilmiştir. Düşünürün metafizi
Tükendi
Gelince Haber VerŞehrezuri’nin (ö. 1288) İslam felsefesindeki rolü ifade edilirken, Sühreverdi’nin (ö. 587/1191) önemli bir yorumcusu ve İşraki felsefenin temel karakterine bağlı bir düşünür olduğu vurgusu öne çıkmaktadır. Onun "eş-Şeceretü’l-İlahiyye" adlı eserinde, geçmiş felsefi akımlara dair verdiği bilgiler, felsefe çevrelerinde üretilen bilgilerden yakinen haberdar olduğunu göstermektedir. Özellikle İşrakiliğin tasavvufi ve metafizik yönüyle ilgili yaptığı değerlendirmeler dikkat çekici bulunmuştur. Şehrezuri’nin İşrakiliğe dair yorumları ve anlayışı, özellikle de "eş-Şeceretü’l-İlahiyye" adlı eserindeki metafizikle ilgili değerlendirmeleri, İslam felsefesindeki en kapsamlı metafizik incelemelerden birisi olarak ifade edilmiştir. Düşünürün metafizik hakkındaki değerlendirmelerinin incelenmesi hem islam felsefesinde metafizik konusunda yapılan kurgulamaların bir kısmının anlaşılmasına, hem de İşraki metafizik düşünce biçiminin anlşaılmasına yöneliktir.