Tâhirü’l-Mevlevî’nin, Kur’ân, Sûreler ve Mânâları, İslâm, İbâdet, Muâmelât ve Ahkâm, Mescidler ve Mescid Âdâbı, Ezan, Tarihi Hadiseler ve Mukayeseler, Eser Neşrine Dair Yazılarının bir araya getirildiği bu eser tarihi sıralamaya göre, Sırât-ı Müstakîm (1910), Mihver-i ‘Ulûm (1912), Sebîlü’r-reşâd (1913), Hayrü’l-kelâm (1914), İ’tisâm (1919-1920), Mahfil (1920-1925), Sebilürreşad (1948-1950), İslam Yolu (1948-1951) mecmualarında yayımlanmıştır. Müellifin ömr&uum
Tükendi
Gelince Haber VerTâhirü’l-Mevlevî’nin, Kur’ân, Sûreler ve Mânâları, İslâm, İbâdet, Muâmelât ve Ahkâm, Mescidler ve Mescid Âdâbı, Ezan, Tarihi Hadiseler ve Mukayeseler, Eser Neşrine Dair Yazılarının bir araya getirildiği bu eser tarihi sıralamaya göre, Sırât-ı Müstakîm (1910), Mihver-i ‘Ulûm (1912), Sebîlü’r-reşâd (1913), Hayrü’l-kelâm (1914), İ’tisâm (1919-1920), Mahfil (1920-1925), Sebilürreşad (1948-1950), İslam Yolu (1948-1951) mecmualarında yayımlanmıştır. Müellifin ömrünün 40 yılına yayılmış yazıları bu çalışmayla Selâmın Ruhu adı altında tek kitapta toplanmakta ve bütünlüğe kavuşmaktadır. Müellif tarafından İslâma dair birçok mevzuda yazı kaleme alındığından ötürü derlenen yazılar tasnif edilmiş dolayısıyla kitap birkaç farklı bölümden oluşmuştur. Bölümlerin içerisinde yer alan yazılar kronolojik olarak sıralanmıştır. Bu yöntemle mevzuların bölüm içerisinde yekpare anlaşılması ayrıca hadiselerin serencâmının daha rahat gözlemlenebilmesi hedeflenmiştir.
Tâhirü’l-Mevlevî, son asrın en önemli simâlarından birisidir. Yazdıkları 100 yıl sonra bile yeni idraklere seslenebilme feraseti göstermektedir. Sûfi, şair, edip ve âlim bir kimliğe sahip olması yanı sıra çevresinde olup bitenleri gözlemleyerek toplumda ortaya çıkan ve çıkabilme ihtimali barındıran bozuklukları farkeden fâzıl bir şahsiyettir.
Kitaba bu ismi verirken yazarımızın İslâmın Aşinâlığı Selâmdır isimli yazısından da ilham aldık. Bu başlık esasında kitapta zikredilen tüm hususları özetler bir mahiyettedir. Nitekim bu sözü şu hâliyle de söylersek yanlış olmaz: “Selâmın âşinâlığı İslâmdır.” İnsanlar arasındaki âşinâlık ise malum olduğu üzere selâm iledir.