13. yüzyıldan sonra İslam dünyasındaki ilim gelenekleri önemli ölçüde belli başlı eserler etrafında kaleme alınan şerh ve haşiyelerle devam eder. Bu bağlamda İslam düşüncesinin müteahhirûn dönemi Hidayetü’l-hikme, Hikmetü’l-ayn, Şerhu’l-Mevakıf fi ilmi’l-kelam, Şerhu’l-Makasıd, Şerhu’l-Akaid, Akaid-i Adudiyye, Füsusu’l-hikem, Miftahu’l-gayb gibi çeşitli ilim dallarında kaleme alınan eserlerin tarihi olarak okunabilir. Bu türlü klasikleşmiş risale ve kitap yazarları arasında Adudiddin el-İci’nin bilhassa zikredilmesi gerekir. İci, er-Risaletü’l-Vaz‘iyye, Akaid-i Adudiyye, el-Mevakıf, Şerhu Muhtasaru’l-Münteha eserleriyle dilbilim, kelam ve fıkıh usulü alanlarında yazım geleneği oluşturmasının yanısıra ahlak ve siyaseti teorik ve pratik yö
Tükendi
Gelince Haber Ver13. yüzyıldan sonra İslam dünyasındaki ilim gelenekleri önemli ölçüde belli başlı eserler etrafında kaleme alınan şerh ve haşiyelerle devam eder. Bu bağlamda İslam düşüncesinin müteahhirûn dönemi Hidayetü’l-hikme, Hikmetü’l-ayn, Şerhu’l-Mevakıf fi ilmi’l-kelam, Şerhu’l-Makasıd, Şerhu’l-Akaid, Akaid-i Adudiyye, Füsusu’l-hikem, Miftahu’l-gayb gibi çeşitli ilim dallarında kaleme alınan eserlerin tarihi olarak okunabilir. Bu türlü klasikleşmiş risale ve kitap yazarları arasında Adudiddin el-İci’nin bilhassa zikredilmesi gerekir. İci, er-Risaletü’l-Vaz‘iyye, Akaid-i Adudiyye, el-Mevakıf, Şerhu Muhtasaru’l-Münteha eserleriyle dilbilim, kelam ve fıkıh usulü alanlarında yazım geleneği oluşturmasının yanısıra ahlak ve siyaseti teorik ve pratik yönleriyle ele aldığı Ahlak-ı Adudiyye adlı risalesiyle de ahlak ve siyaset alanında bir yazım geleneğinin oluşmasına vesile olmuştur. Tahkik ve tercümesini yayımladığımız şerh, İci`nin doğrudan talebesi Seyfeddin Ahmed el-Ebheri’ye aittir.